Język obcy - lektorat z języka angielskiego cz. 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | BS-DI>JO1-ANG2 | |||||||||||||||||||||
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) | |||||||||||||||||||||
Nazwa przedmiotu: | Język obcy - lektorat z języka angielskiego cz. 2 | |||||||||||||||||||||
Jednostka: | Centrum Języków Obcych | |||||||||||||||||||||
Grupy: | ||||||||||||||||||||||
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
|||||||||||||||||||||
Język prowadzenia: | polski | |||||||||||||||||||||
Pełny opis: |
Na realizację modułu składa się 30 godzin dydaktycznych w semestrze. Moduł prowadzony jest w formie ćwiczeń. W trakcie ćwiczeń student ćwiczy sprawności mówieni, słuchania, czytania i pisania, a także nabywa wiedzę z zakresu gramatyki i słownictwa języka angielskiego lub niemieckiego. Celem modułu jest osiągnięcie przez studenta po 4 semestrach poziomu zaawansowania językowego B2. Treści kształcenia - A(j.ang.) Mieszkanie, rodzina, współlokatorzy. Wyrażenia opisujące osobowość. Zadawanie pytań. Mówienie, słuchanie. / N(j.niem.) Nowoczesne media komunikacyjne. Nawiązywanie kontaktów - Speed-Dating. - A. Wyrażenia używane w nieformalnych e-mailach. Poprawianie błędów. Pisanie: e-mail do przyjaciela. / N.Określanie własnych umiejętności językowych - praca z filmem. Deklinacja przymiotnika po rodzajniku określonym, nieokreślonym i bez rodzajnika. - A. Uczucia i wydarzenia, które je powodują. Przymiotniki, których nie można stopniować. Słowotwórstwo: rzeczowniki. Test osobowości. Czytanie, mówienie, słuchanie. Gramatyka: Present Perfect / N.Kompetencje medialne, umiejętność twórczego wykorzystania internetowych zasobów w uczeniu się języka obcego, nawigowanie w sieci. Przysłówki czasu. - A. Ogłoszenia i reklamy. Grzeczne pytania i odpowiadanie na nie. Czytanie, słuchanie, mówienie. / N. Biznesowe spotkania w nowym gronie, formy powitania, przedstawiania siebie i innych. - A. Opis wydarzeń pierwszego dnia (np. w pracy). Ćwiczenie mówienia. Pisanie: streszczenie / N.Strategie uczenia się języka obcego zawodowego. - A. Problemy społeczne. Rzeczowniki i czasowniki o tej samej formie. Gramatyka: Present Perfect. / N.Spotkania prywatne i służbowe. Partykuły modalne. - A. Zapobieganie przestępczości, proponowanie i omawianie rozwiązań. Gramatyka: strona bierna./ N.Planowanie i organizacja uroczystości. - A. Wyrażenia stylu formalnego. Pisanie listu formalnego (reklamacja). / N.Prezentacja pracownika branży turystycznej - informacje osobowe, charakterystyka wykonywanych czynności.Opis wybranych zawodów.Ćwiczenie sprawności słuchania i mówienia. - A. Wycinki prasowe. Wyrażanie opinii. Przymiotniki wyrażjące opinię. Czytanie i mówienie. / N.Planowanie pobytu na uczelni zagranicznej, kontakt z urzędami, wymagane dokumenty.Ćwiczenie sprawności pisania i czytania. - A. Szczęście a pieniądze. Ankieta dotycząca szczęścia. Czytanie i mówienie. Pisanie: wypowiedź na stronie internetowej. /N. Niemieckie ośrodki akademickie - elementy krajoznawcze.Komunikacja - stawianie pytań pośrednich. - A. Gry. Wyrażenia opisujące zachowanie Zwyczaje z przeszłości. Zachowanie, które nas denerwuje. Gramatyka: would/used to. Mówienie. / N. Argumentowanie, rozwiązywanie problemów w trudnych sytuacjach. - reakcje językowe. Ćwiczenie sprawności mówienia. - A. Czynności czasu wolnego. Nauka słownictwa. Mówienie Pisanie: Rozprawka./ N. Życie zawodowe - warunki pracy, wymagania, plany, oczekiwania i marzenia. Gramatyka: czasowniki modalne. - A. Miejsca, do których wyjeżdża się na wakacje. Wyrażanie przyszłości. Wakacje (transport, zakwaterowanie, rozrywki). Rzeczowniki niepoliczalne i policzalne. / N. Przeprowadzka i nowe miejsce zamieszkania.Charakterystyka sytuacji mieszkaniowej.Ćwiczenie sprawności słuchania i mówienia. Gramatyka: przyimki zmienne. - A. Quizy i konkursy. Opisywanie reguł, zasad działania. Uzyskiwanie informacji. Czasowniki. / N. Świat mody ,własne zainteresowania i upodobania.Ćwiczenie konwersacyjne. - A. Niezwykłe doświadczenia Udzielanie rekomendacji Pisanie: wypowiedź na forum internetowym. / N.Wydarzenia modowe - krótka relacja, sporządzanie notatki. Gramatyka:rodzajnik i rzeczownik w dopełniaczu. - A. Opowiadania. Powiedzenia. Relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, anegdoty. Gramatyka: czasy przeszłe. / N. Doświadczenia zawodowe projektantów z branży odzieżowej. Praca z tekstem. Gramatyka : zdania podrzędne z "weil" i " obwohl". - A. Opowiadanie. Opisywanie doświadczeń i wydarzeń z przeszłości. / N. Sytuacje związane z zakupem odzieży.Ćwiczenie sprawności mówienia. - A. Życzenia i skargi. Czasowniki złożone. Gramatyka: wish/if only./ N.Reklamacja, wymiana, zwrot towaru. Wzór listu z reklamacją. Ćwiczenie sprawności pisania. - A. Czytelnictwo. Książki, których nie czytaliśmy. To, co lubimy i czego nie lubimy. Streszczanie książek. Ulubione książki / N. Części garderoby, dodatki - charakterystyka. Rozszerzenie słownictwa. Gramatyka: stopniowanie przymiotników, stopień najwyższy w formie odmiennej i nieodmiennej.Ćwiczenia gramatyczne. - A. Ulubiona scena z filmu. Pisanie: opis ulubionej sceny / N. Planowanie wyjazdu służbowego, rezerwacja hotelu - sytuacyjne reakcje językowe. - A. Najgorsze wynalazki ludzkości. Rowery. Zmiana (change). Rzeczowniki złożone. Gramatyka: articles. / N. Prezentacja firmy, struktura wypowiedzi lub krótkiego referatu.Ćwiczenie sprawności mówienia. - A. Wpływ reklam na nasze zachowanie. Zasady tworzenia reklam. Gramatyka: zdania warunkowe. / N. Konstrukcje bezokolicznikowe wymagające użycia "zu". Ćwiczenia gramatyczno - leksykalne. - A.Reklamy i marketing. Pisanie: Raport, porównywanie. / N. Działy firmy, formy prawne, kwalifikacje pracowników - słowotwórstwo. - A.Burza mózgów. Przymiotniki. Sugerowanie, proponowanie. Podchodzenie do pomysłów z rezerwą./ N. Analiza ofert na rynku pracy, opis kwalifikacji. Zawody, wykonywane czynności - środki leksykalne. - A. Geniusze. Prezentacja nowego produktu. Pisanie: ulotka z opisem produktu. / N. Ubieganie się o pracę -list motywacyjny, CV. Ćwiczenie sprawności pisania. - A.Wyrażenia ze słowem age. Ludzie w różnym wieku i ich zachowanie. Słowotwórstwo – tworzenie rzeczowników. Gramatyka: czasowniki modalne. / N. Odpowiedź na ofertę pracy. Gramatyka: zdania ze spójnikami "trotzdem", "darum", "deswegen". - A.Plany na przyszłość. Optymizm i pesymizm. Gramatyka: czasy przyszłe (Future Perfect, Future Continuous) / N.Polityka i społeczeństwo, cztery filary demokracji.Ćwiczenie sprawności czytania. - A. List do samego siebie. Zdania wyrażające cel. / N. Analiza przykładów języka technicznego. Gramatyka: strona bierna. - A.Kolokacje. Przekonywanie. Prośba o wyjaśnienie./ N.Orientacja na planie miasta, komunikacja miejska. Ćwiczenie sprawności słuchania. - A.Kolokacje. Długość życia. Dyskusja klasowa. Pisanie: wypowiedź na forum internetowym. / N.Opis miejsca zamieszkania. Ćwiczenie sprawności mówienia i czytania. Gramatyka: rekcja czasownika. - A.Telewizja. Rodzaje programów telewizyjnych. Interesujące fakty dotyczące telewizji. Czasowniki złożone. / N.Wiedeń - oferta kulturalna, wyrażanie upodobań, proponowanie wspólnego wyjścia, uzgadnianie terminu. Ćwiczenie sprawności mówienia. - A.Wydarzenia prawdziwe i zmyślone. Kwestionariusz. Gramatyka: mowa zależna / N. Elementy wiedzy o kraju, prezentacje wybranych miast, regionów, znanych firm. - A. Rozprawka wyrażająca opinię. / N. Czas przeszły Imperfekt - ćwiczenia leksykalno - gramatyczne. - A.Prasa. Gazety typu tabloid i broadsheet. Emfaza. Zgadywanie, wyrażanie przypuszczeń. / N. Jakość życia w dużym mieście, opis grafiki z danymi statystycznymi - typowe zwroty językowe.Gramatyka: spójniki w zdaniach złożonych. - A. Błędy w prasie i telewizji. Opis wydarzenia lub informacji. Pisanie: artykuł z opisem wydarzenia. / N. Wybrane zagadnienia społeczne, praca z tekstem.Ćwiczenia sprawdzające rozumienie. - A.Trudne sytuacje – artykuły prasowe. Kolokacje. Decyzje, które było trudno podjąć. Gramatyka: zdania warunkowe. / N. Życie w społeczeństwie multikulturowym.Porządkowanie informacji, pisanie streszczeń.Gramatyka: zaimek względny w celowniku. - A. Uczucia. Zegar biologiczny. Kwestionariusz: Are you a lark or owl? Podejścia do czasu. Grmatyka: forma -ing i bezokoliczniki. / N. Małżeństwa i związki , różnice międzykulturowe. Gramatyka: zdania względne z "was" i "wo". - A. Idiomy dotyczące czasu. Styl nieformalny. Pisanie: artykuł w stylu nieformalnym./ N.Współczesne media i ich przyszłość. Gramatyka: Czas przyszły - Futur I. - A. Zachowanie – przymiotniki. Porady dt. zachowania w delikatnych sytuacjach. Rozwiązywanie niezręcznych sytuacji. / N.Nowoczesne techniki informacyjne, portale społecznościowe. Gramatyka: konstrukcje bezokolicznikowe i zdania celowe. - A. Rytuały i zachowania typowe dla różnych kultur. Pisanie: opis „rodzinnego rytuału”. / N. Różne formy stylu życia, zdrowe odżywianie. Gramatyka: przyimki z dopełniaczem. - A. Program telewizyjny o mowie ciała. / N. Zawody socjalne - środowisko pracy.Gramatyka:.czasownik "lassen". - A. Pamięć – co i jak pamiętamy. Przestępstwa i przestępcy. Nasze zachowanie wobec przestępstw. Gramatyka: ing form i bezokoliczniki z czasownikami typu remember i stop. / N. Międzynarodowe organizacje humanitarne.Ćwiczenie sprawności czytania i mówienia. - A. Synonimy. Czasowniki, które występują z przyimkami. Przestępstwa. Gramatyka: czasowniki modalne. / N. Wypadek komunikacyjny - umiejętność poinformowania odpowiednich służb.Gramatyka; zdania ze spójnikami "so dass" i "je ...desto". - A. Jak być bezpiecznym na wakacjach? Unikanie powtórzeń. Pisanie: ulotki z poradami. / N.Tryb przypuszczający Konjunktiv II, formy, użycie .Powtórzenie materiału leksykalnego. - A. Przestępstwa. Zgłaszanie przestępstw. Problemy. / N. Unia Europejska - historia, główne organy, państwa członkowskie. Gramatyka: zdania z "damit" i "um ...zu". Parafrazowanie swoich wypowiedzi. - A. Zwykli ludzie w niezwykłych sytuacjach. Przedmioty niezbędne na tratwie ratunkowej. Pisanie: opis niebezpiecznej przygody / N. Cele i zasady funkcjonowania Unii Europejskiej. Gramatyka: zdania z "als" i "wenn". - A. Język specjalistyczny: Terminologia i symbole matematyczne. Podstawowe operacje matematyczne. / N. Technologie przyszłości - praca z tekstem. Gramatyka: stopniowanie przymiotników i przysłówków. - A. Język specjalistyczny: Ułamki, pierwiastki, potęgi, logarytmy. / N. Gospodarka energetyczna i jej zrównoważony rozwój. Gramatyka: zdania porównawcze. - A. Powtórzenie materiału do egzaminu pisemnego. / N.Powtórzenie materiału do egzaminu pisemnego. - A. Powtórzenie materiału do egzaminu pisemnego. / N. Powtórzenie materiału do egzaminu pisemnego - A. Ćwiczenie mówienia - przygotowanie do egzaminu ustnego. / N. Ćwiczenie mówienia - przygotowanie do egzaminu ustnego. / - A.Ćwiczenie mówienia - przygotowanie do egzaminu ustnego. / N.Ćwiczenie mówienia - przygotowanie do egzaminu ustnego. |
|||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych Oakes S., Frances E. - Speakout Upper-Intermediate - Student's Book with My English Lab (online workbook) - Pearson Longman, Essex. - 2011 Perlmann-Balme M., Schwalb S. - Sicher! B1+, Kursbuch. - Hueber , Ismaning. - 2012 Orth-Chambah J., Perlmann-Balme M. - Sicher! B1+, Arbeitsbuch - Hueber, Ismaning. - 2012 Müller A., Schlüter S. - Im Beruf B1+/B2, Kursbuch - Hueber, Ismaning. - 2014 Hagner V., Schlüter S. - Im Beruf B1+/B2, Arbeitsbuch.Im Beruf B1+/B2, Arbeitsbuch. - Hueber, Ismaning. - 2014 - Interaktive Übungen im Internet - www.hueber.de/sicher/lernen. - 2012 Literatura uzupełniająca Vince M - First Certificate Language Practice - Heinemann, Oxford. - 1996 Murphy R. - English Grammar in Use - Cambridge University Press. - 1995 Moszczeńska I., Izbicka-Drosio M., - Wirtschaftsdeutsch einfach.Wortschatzaufgaben - Wyd.Langenscheidt,Warszawa . - 2007 Pilaski A., Froehlich B., Bolte-Costabiei C., Behal-Thomsen H., - Entdeckungsreise D-A-CH, Kursbuch zur Landeskunde, - Langenscheidt KG, Berlin, Muenchen. - Lange Bęza S., - Nowe repetytorium z gramatyki języka niemieckiego, - Wyd.PWN, Warszawa . - 2009 |
|||||||||||||||||||||
Efekty uczenia się: |
|
|||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
|
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-26 - 2022-06-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR ĆW
ĆW
ĆW
ĆW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Doroszkiewicz, Małgorzata Jagiełło, Katarzyna Kania, Mateusz Szal | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Doroszkiewicz, Małgorzata Jagiełło, Katarzyna Kania, Mateusz Szal | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza.