Język obcy - lektorat z języka angielskiego cz.2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | EE0-ZI>JO-ANG2 | |||||||||||||||||||||
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) | |||||||||||||||||||||
Nazwa przedmiotu: | Język obcy - lektorat z języka angielskiego cz.2 | |||||||||||||||||||||
Jednostka: | Centrum Języków Obcych | |||||||||||||||||||||
Grupy: |
Przedmioty 4 sem. - elektrotechnika nst. inż. |
|||||||||||||||||||||
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
|||||||||||||||||||||
Język prowadzenia: | angielski | |||||||||||||||||||||
Pełny opis: |
Na realizację modułu składa się 30 godzin dydaktycznych w semestrze. Moduł prowadzony jest w formie ćwiczeń. W trakcie ćwiczeń student ćwiczy sprawności mówieni, słuchania, czytania i pisania, a także nabywa wiedzę z zakresu gramatyki i słownictwa języka angielskiego. Celem modułu jest osiągnięcie przez studenta po 4 semestrach poziomu zaawansowania językowego B2. Treści kształcenia - Plany na przyszłość. Optymizm i pesymizm. Gramatyka: czasy przyszłe (Future Perfect, Future Continuous) - List do samego siebie. Zdania wyrażające cel. - Kolokacje. Przekonywanie. Prośba o wyjaśnienie. - Kolokacje. Długość życia. Dyskusja klasowa. Pisanie: wypowiedź na forum internetowym. - Telewizja. Rodzaje programów telewizyjnych. Interesujące fakty dotyczące telewizji. Czasowniki złożone. - Wydarzenia prawdziwe i zmyślone. Kwestionariusz. Gramatyka: mowa zależna - Rozprawka wyrażająca opinię - Prasa. Gazety typu tabloid i broadsheet. Emfaza. Zgadywanie, wyrażanie przypuszczeń. - Błędy w prasie i telewizji. Opis wydarzenia lub informacji. Pisanie: artykuł z opisem wydarzenia. - Trudne sytuacje – artykuły prasowe. Kolokacje. Decyzje, które było trudno podjąć. Gramatyka: zdania warunkowe. - Uczucia. Zegar biologiczny. Kwestionariusz: Are you a lark or owl? Podejścia do czasu. Grmatyka: forma -ing i bezokoliczniki. - Idiomy dotyczące czasu. Styl nieformalny. Pisanie: artykuł w stylu nieformalnym. - Zachowanie – przymiotniki Porady dt. zachowania w delikatnych sytuacjach Rozwiązywanie niezręcznych sytuacji - Quizy i konkursy Opisywanie reguł, zasad działania Uzyskiwanie informacji Czasowniki - Niezwykłe doświadczenia Udzielanie rekomendacji Pisanie: wypowiedź na forum internetowym - Opowiadania Powiedzenia Relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, anegdoty Gramatyka: czasy przeszłe. - Opowiadanie Opisywanie doświadczeń i wydarzeń z przeszłości - Życzenia i skargi Czasowniki złożone. Gramatyka: wish/if only - Czytelnictwo Książki, których nie czytaliśmy To, co lubimy i czego nie lubimy Streszczanie książek Ulubione książki - Ulubiona scena z filmu Pisanie: opis ulubionej sceny - Najgorsze wynalazki ludzkości Rowery Zmiana (change) Rzeczowniki złożone. Gramatyka: articles. - Wpływ reklam na naszego zachowanie Zasady tworzenia reklam. Gramatyka: zdania warunkowe. - Reklamy i marketing Raport Porównywanie - Burza mózgów. Przymiotniki. Sugerowanie, proponowanie. Podchodzenie do pomysłów z rezerwą. - Geniusze. Prezentacja nowego produktu. Pisanie: ulotka z opisem produktu. - Wyrażenia ze słowem age. Ludzie w różnym wieku i ich zachowanie. Słowotwórstwo – tworzenie rzeczowników. Gramatyka: czasowniki modalne. - Rytuały i zachowania typowe dla różnych kultur Pisanie: opis „rodzinnego rytuału” - Program telewizyjny o mowie ciała. - Pamięć – co i jak pamiętamy. Przestępstwa i przestępcy. Nasze zachowanie wobec przestępstw. Gramatyka: ing form i bezokoliczniki z czasownikami typu remember i stop. - Synonimy. Czasowniki, które występują z przyimkami. Przestępstwa. Gramatyka: czasowniki modalne. - Jak być bezpiecznym na wakacjach?. Unikanie powtórzeń. Pisanie: ulotkami z poradami. - Przestępstwa. Zgłaszanie przestępstw. Problemy. Parafrazowanie swoich wypowiedzi. - Zwykli ludzie w niezwykłych sytuacjach. Przedmioty niezbędne na tratwie ratunkowej. Pisanie: opis niebezpiecznej przygody - Język specjalistyczny: Terminologia i symbole matematyczne. Podstawowe operacje matematyczne. - Język specjalistyczny: Ułamki, pierwiastki, potęgi, logarytmy - Powtórzenie materiału do egzaminu pisemnego. - Powtórzenie materiału do egzaminu pisemnego. - Ćwiczenie mówienia - przygotowanie do egzaminu ustnego. - Ćwiczenie mówienia - przygotowanie do egzaminu ustnego. - Mieszkanie, rodzina, współlokatorzy. Wyrażenia opisujące osobowość. Zadawanie pytań. Mówienie, słuchanie. - Wyrażenia używane w nieformalnych e-mailach. Poprawianie błędów. Pisanie: e-mail do przyjaciela. - Uczucia i wydarzenia, które je powodują. Przymiotniki, których nie można stopniować. Słowotwórstwo: rzeczowniki. Test osobowości. Czytanie, mówienie, słuchanie. Gramatyka: Present Perfect - Ogłoszenia i reklamy. Grzeczne pytania i odpowiadanie na nie. Czytanie, słuchanie, mówienie. - Opis wydarzeń pierwszego dnia (np. w pracy). Ćwiczenie mówienia. Pisanie: streszczenie - Problemy społeczne. Rzeczowniki i czasowniki o tej samej formie. Gramatyka: Present Perfect. - Zapobieganie przestępczości, proponowanie i omawianie rozwiązań. Gramatyka: strona bierna. - Wyrażenia stylu formalnego. Pisanie listu formalnego (reklamacja) - Wycinki prasowe. Wyrażanie opinii. Przymiotniki wyrażjące opinię. Czytanie i mówienie. - Szczęście a pieniądze. Ankieta dotycząca szczęścia. Czytanie i mówienie. Pisanie: wypowiedź na stronie internetowej - Gry. Wyrażenia opisujące zachowanie Zwyczaje z przeszłości. Zachowanie, które nas denerwuje. Gramatyka: would/used to. Mówienie. - Czynności czasu wolnego. Nauka słownictwa. Mówienie Pisanie: Rozprawka. - Miejsca, do których wyjeżdża się na wakacje. Wyrażanie przyszłości. Wakacje (transport, zakwaterowanie, rozrywki). Rzeczowniki niepoliczalne i policzalne. |
|||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych Oakes S., Frances E. - Speakout Upper-Intermediate - Student's Book - Pearson Longman, Essex. - 2011 Clare A., Eales F - Speakout Upper Intermediate - Workbook - Pearson Longman. - 2011 Literatura uzupełniająca Vince M - First Certificate Language Practice - Heinemann, Oxford. - 1996 Murphy R. - English Grammar in Use - Cambridge University Press. - 1995 |
|||||||||||||||||||||
Efekty uczenia się: |
|
|||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
|
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-26 - 2022-06-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LEK
LEK
N LEK
LEK
|
Typ zajęć: |
Lektorat, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Barbara Oleksiewicz, Aneta Sondej, Anna Wyrostek | |
Prowadzący grup: | Barbara Oleksiewicz, Anna Wyrostek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-25 - 2023-06-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LEK
LEK
N LEK
LEK
|
Typ zajęć: |
Lektorat, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Jagiełło, Barbara Oleksiewicz, Aneta Sondej | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Jagiełło, Barbara Oleksiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-06-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LEK
LEK
LEK
N LEK
LEK
LEK
|
Typ zajęć: |
Lektorat, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Mamczur, Jolanta Mazurek, Katarzyna Młodochowska, Aneta Sondej | |
Prowadzący grup: | Magdalena Mamczur, Jolanta Mazurek, Katarzyna Młodochowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-27 - 2025-06-22 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LEK
LEK
LEK
N LEK
LEK
LEK
|
Typ zajęć: |
Lektorat, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Mamczur, Jolanta Mazurek, Katarzyna Młodochowska, Aneta Sondej | |
Prowadzący grup: | Magdalena Paluch, Barbara Rochecka, Anna Wyrostek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza.