J. obcy I-lektorat z języka angielskiego cz.3
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | FI0-DI>JO1-ANG3 | |||||||||||||||||||||
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) | |||||||||||||||||||||
Nazwa przedmiotu: | J. obcy I-lektorat z języka angielskiego cz.3 | |||||||||||||||||||||
Jednostka: | Centrum Języków Obcych | |||||||||||||||||||||
Grupy: | ||||||||||||||||||||||
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
|||||||||||||||||||||
Język prowadzenia: | (brak danych) | |||||||||||||||||||||
Pełny opis: |
Na realizację modułu składa się 30 godzin dydaktycznych w semestrze. Moduł prowadzony jest w formie ćwiczeń. W trakcie ćwiczeń student ćwiczy sprawności mówieni, słuchania, czytania i pisania, a także nabywa wiedzę z zakresu gramatyki i słownictwa języka angielskiego. Celem modułu jest osiągnięcie przez studenta po 4 semestrach poziomu zaawansowania językowego B2. Treści kształcenia - Czytanie artykułu na temat wpływu technologii na zmiany w świecie. Stopień wyższy i najwyższy przymiotnika. Słownictwo z zakresu technologii. - Mówienie o tym jak technologia zmieniła świat. Mówienie o różnych środkach transportu. Pisanie rozprawki. - Pytania rozłączne. Słowa używane w pytaniach. Słowotwórstwo: przymiotniki. Liczebniki główne – formy i zastosowanie, m.in. czytanie dużych liczb, podawanie godziny, określanie wieku, podawanie roku, czytanie ułamków dziesiętnych oraz procentów, podawanie kwot pieniędzy, podawanie wyników meczów. - Słuchanie ludzi odpowiadających z zakresu wiedzy ogólnej. Test wiedzy ogólnej. Odpowiadanie na pytanie z zakresu specjalizacji studenta. - Uprzejme prośby. Problemy i ich rozwiązywanie. - Słuchanie rozmów na temat problemów technicznych. Odpowiadanie na prośby. Odgrywanie próśb i reakcji na nie. - Czytanie tekstu o podstawowych emocjach. Tryby warunkowe. Przymiotniki zakończone na -ing oraz -ed. Czasowniki złożone. - Słuchanie programu radiowego o terapiach. Mówienie o emocjach. Dyskusja na temat porad dla ludzi w różnych sytuacjach. - Drugi tryb warunkowy. Kolokacje czasowników z rzeczownikami. Działania matematyczne: dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie, potęgowanie. Liczebniki wielokrotne (np. once, five times) i wielorakie (np. single, triple) - Dyskusja na temat zachowania w różnych hipotetycznych sytuacjach. Pisanie listu z poradami. - Przekazywanie dobrych i złych wiadomości. Relacjonowanie wydarzeń na żywo. Liczebniki porządkowe – formy i zastosowanie, m.in. podawanie kolejności, czytanie ułamków zwykłych oraz dat - Słuchanie rozmów podczas których ludzie otrzymują wiadomości. Przekazywanie i otrzymywanie wiadomości. Odgrywanie sytuacji przekazywania wiadomości. - Wyrażenia do opisywania dobrych i złych doświadczeń. Mówienie o pamiętnych momentach. Pisanie - najszczęśliwsze momenty w życiu. |
|||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych Oakes S., Frances E. - Speakout Upper-Intermediate - Student's Book with My English Lab (online workbook) - Pearson Longman, Essex, biblioteka PRz egzemplarzy 3, czytelania PRz egzemplarzy 1. - 2011, Literatura uzupełniająca Vince M - First Certificate Language Practice - Heinemann, Oxford, biblioteka PRz egzemplarzy 1. - 1996 Murphy R. - English Grammar in Use - Cambridge University Press, Cambridge, biblioteka PRz egzemplarzy 4, czytelnia PRz egzemplarzy 1. - 1995, Ibbotson M. - Professional English In Use – Engineering, Cambridge University Press, Cambridge 2009 - Cambridge 2009. - 2009 Borowska A. - Wielka gramatyka języka angielskiego, Edgard, Warszawa 2010 - Warszawa 2010. - 2010 |
|||||||||||||||||||||
Efekty uczenia się: |
|
|||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
|
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza.