Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnostyka układów podwozia samochodów

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: MM/E/DS-DI>DUP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Diagnostyka układów podwozia samochodów
Jednostka: Katedra Pojazdów Samochodowych i Inżynierii Transportu
Grupy: Przedmioty 7 sem. - mech. i bud. maszyn-pojazdy samochodowe, st. I-go stopnia (inż.)
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Pełny opis:

Przedmiot obowiązkowy dla studentów 7 sem. specjalności Pojazdy samochodowe.

Treści kształcenia

- Stan techniczny układów podwozia samochodu a bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Podstawowe metody stanowiskowej diagnostyki układów napędowych. Szczegółowe badania stanu technicznego podzespołów i elementów w układzie napędowym. Diagnostyka układów kierowniczych. Diagnostyka układu zawieszenia kół. Badania geometrii zawieszenia. Analiza porównawcza metod diagnostyki zawieszenia. Diagnostyka układów jezdnych. Metody i procedury wyrównoważania kół jezdnych. Diagnostyka stanowiskowa układów hamulcowych z uruchamianiem hydraulicznych. Kryteria oceny zdatności układów hamulcowych. Kompleksowa diagnostyka podwozia na liniach diagnostycznych. Zastosowanie prób drogowych do oceny zdatności układów napędowych. Podstawy diagnostyki pokładowej OBD w zastosowaniu do układów podwozia. Tendencje rozwojowe w diagnostyce układów podwozia samochodów.

- Diagnostyka sprzęgła i mechanicznych skrzynek biegów. Diagnostyka wałów i mostów napędowych. Diagnostyka układu jezdnego. Diagnostyka układów kierowniczych. Diagnostyka układów hamulcowych z uruchamianiem hydraulicznym. Diagnostyczna ocena układu napędowego metodą prób drogowych. Diagnostyczna ocena układu napędowego na hamowni podwoziowej.

Literatura:

Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych

Bocheński C. [red] - Badania kontrolne samochodów - WKiŁ, Warszawa. - 2000

Sitek K. - Diagnostyka samochodowa: układy odpowiedzialne za bezpieczeństwo jazdy - Wyd. „AUTO”, Warszawa. - 1999

Trzeciak K. - Diagnostyka samochodów osobowych - WKiŁ, Warszawa. - 2008

Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych

Trzeciak K. - Diagnostyka samochodów osobowych - WKiŁ, Warszawa. - 2010

Literatura uzupełniająca

Merkisz J., Mazurek S. - Pokładowe systemy diagnostyczne pojazdów samochodowych - WKiŁ, Warszawa. - 2007

Sitek K. - Diagnozowanie pojazdów samochodowych w zakresie bezpieczeństwa jazdy - Wyd. „AS”, Piła. - 1992

Wrzecioniarz P. - Diagnostyka pojazdów samochodowych - Oficyna Wyd. PWr., Wrocław. - 2001

Efekty uczenia się:

Student, który zaliczył modułFormy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształceniaSposoby weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia
Ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie funkcjonowania współczesnego transportu drogowego oraz roli diagnostyki technicznej pojazdów, w szczególności w zakresie bezpieczeństwa ruchu.wykład, laboratoriumegzamin cz. pisemna, aktywność na zajęciach, sprawozdanie z laboratorium
Posiada znajomość procesu diagnozowania, metod diagnostycznych i zakresu diagnostyki w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego odpowiedzialnych układów funkcjonalnych podwozia pojazdów samochodowych.wykład, laboratoriumegzamin cz. pisemna, aktywność na zajęciach, sprawozdanie z laboratorium

Metody i kryteria oceniania:

na ocenę 3na ocenę 4na ocenę 5
Ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie funkcjonowania współczesnego transportu drogowego oraz roli diagnostyki technicznej pojazdów, w szczególności w zakresie bezpieczeństwa ruchu.nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również ma rozszerzony zasób wiedzy związanej z treścią kształcenia z przedmiotu.nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również ma znacznie rozszerzony zasób wiedzy związanej z treścią kształcenia z przedmiotu.
Posiada znajomość procesu diagnozowania, metod diagnostycznych i zakresu diagnostyki w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego odpowiedzialnych układów funkcjonalnych podwozia pojazdów samochodowych.nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również ma rozszerzony zasób wiedzy związanej z treścią kształcenia z przedmiotu.nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również ma znacznie rozszerzony zasób wiedzy związanej z treścią kształcenia z przedmiotu.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paweł Woś
Prowadzący grup: Artur Jaworski, Paweł Woś
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza.
al. Powstańców Warszawy 12
35-959 Rzeszów
tel: +48 17 865 11 00 https://prz.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.1.0 (2023-11-21)