Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Informatyka II

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: ZL0-ZI>Inf2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Informatyka II
Jednostka: Zakład Informatyki w Zarządzaniu
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Pełny opis:

Jako narzędzie programistyczne wybrano język Visual Basic for Applications, który jako język skryptowy może być wykorzystywany do tworzenia zarówno prostych makr jak i rozbudowanych aplikacji. Wykonywane ćwiczenia, w ramach modułu kształcenia, osadzone są w strukturze arkusza kalkulacyjnego, który oferuje łatwy dostęp do danych i jest zarazem źródłem ciekawych problemów programistycznych.

Treści kształcenia

- Omówienie programu zajęć i warunków zaliczenia. Arkusz kalkulacyjny MS Excel - odwołania, funkcje tekstowe, logiczne, filtrowanie zaawansowanie. Tabele i wykresy przestawne. Kolokwium z wykorzystania zaawansowanych możliwości arkusza kalkulacyjnego.

- Makropolecenia - wprowadzenie. Rejestrowanie makra. Analiza problemu i formułowanie sposobów jego rozwiązań - algorytmy.

- Wprowadzenie do języka Visual Basic for Applications (VBA). Praca z formularzami - tworzenie okien dialogowych w języku VBA.

- Programowanie w języku VBA. Tworzenie procedur i funkcji. Interfejs użytkownika. Kolokwium z wykorzystania zaawansowanych możliwości arkusza kalkulacyjnego.

Literatura:

Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych

MacFedries P. - Microsoft Excel 2010 PL: formuły i funkcje - Wyd. Helion, Gliwice. - 2011

Gonet M. - Excel w obliczeniach naukowych i inżynierskich - Wyd. Helion, Gliwice. - 2011

Alexander M., Walkenbach J. - Analiza i prezentacja danych w Excel - Wyd. Helion, Gliwice. - 2011

Walkenbach J. - Excel 2010 PL Programowanie w VBA - Helion, Gliwice. - 2011

Literatura uzupełniająca

Walkenbach J. - Excel 2010 PL: najlepsze sztuczki i chwyty - Wyd. Helion, Gliwice. - 2011

Krok E., Stempnakowski Z. - Podstawy algorytmów. Schematy blokowe. - Difin. -

Efekty uczenia się:

Student, który zaliczył modułFormy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształceniaSposoby weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia
ma uporządkowaną wiedzę w zakresie metodyki i technik programowanialaboratorium/ ćwiczenia problemowe, wejściówkiwejściówka
potrafi wykonać analizę problemu i sformułować sposoby jego rozwiązańlaboratorium/ ćwiczenia problemowe, kolokwiumkolokwium
potrafi dobrać i wykorzystać podstawowe narzędzia informatyczne do pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danychlaboratorium/ ćwiczenia problemowe, kolokwiumkolokwium
rozumie potrzebę systematycznej pracy w celu zdobywania wyższych kompetencji zawodowychlaboratorium/ ćwiczenia problemowe, kolokwiumkolokwium

Metody i kryteria oceniania:

na ocenę 3na ocenę 4na ocenę 5
ma uporządkowaną wiedzę w zakresie metodyki i technik programowanianie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również stopień osiągnięcia tego efektu jest dużo wyższy niż na ocenę 3 (nieliczne, mniej istotne błędy)nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również stopień realizacji tego efektu przez studenta jest dużo wyższy niż na ocenę 4 (bezbłędnie)
potrafi wykonać analizę problemu i sformułować sposoby jego rozwiązańnie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również stopień osiągnięcia tego efektu jest dużo wyższy niż na ocenę 3 (nieliczne, mniej istotne błędy)nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również stopień realizacji tego efektu przez studenta jest dużo wyższy niż na ocenę 4 (bezbłędnie)
potrafi dobrać i wykorzystać podstawowe narzędzia informatyczne do pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danychnie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również stopień osiągnięcia tego efektu jest dużo wyższy niż na ocenę 3 (nieliczne, mniej istotne błędy)nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również stopień realizacji tego efektu przez studenta jest dużo wyższy niż na ocenę 4 (bezbłędnie)
rozumie potrzebę systematycznej pracy w celu zdobywania wyższych kompetencji zawodowychCechuje się określonymi kompetencjami społecznymiCechuje się określonymi kompetencjami społecznymi

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza.
al. Powstańców Warszawy 12
35-959 Rzeszów
tel: +48 17 865 11 00 https://prz.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.1.0-4 (2024-03-12)