Język obcy - lektorat z języka angielskiego cz. 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | BB-DI>JO1-ANG1 | |||||||||||||||||||||
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) | |||||||||||||||||||||
Nazwa przedmiotu: | Język obcy - lektorat z języka angielskiego cz. 1 | |||||||||||||||||||||
Jednostka: | Centrum Języków Obcych | |||||||||||||||||||||
Grupy: |
Przedmioty 3 sem. - budownictwo st. I-go stopnia (inż.) |
|||||||||||||||||||||
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
|||||||||||||||||||||
Język prowadzenia: | polski | |||||||||||||||||||||
Pełny opis: |
Na realizację modułu składa się 30 godzin dydaktycznych w semestrze. Moduł prowadzony jest w formie ćwiczeń. W trakcie ćwiczeń student ćwiczy sprawności mówieni, słuchania, czytania i pisania, a także nabywa wiedzę z zakresu gramatyki i słownictwa języka angielskiego. Celem modułu jest osiągnięcie przez studenta po 4 semestrach poziomu zaawansowania językowego B2. Treści kształcenia - Słownictwo: Finanse i kryzysy gospodarcze. Mówienie: zbadaj bank lub instytucję finansową. - Czytanie: Adidas podnosi cele. Gramatyka: wyrażanie pewności i prawdopodobieństwa. Mówienie: omawianie przyszłych zmian. - Słuchanie: zarządzanie złymi wiadomościami. Język funkcjonalny: odpowiadanie na złe wieści. - Mówienie: równoważenie pozytywów i negatywów podczas przekazywania złych wiadomości. Słuchanie: rozmowa telefoniczna w celu sprawdzenia szczegółów. - Język funkcjonalny: prośba o wyjaśnienia i parafrazy. Mówienie: telefonowanie w celu wyjaśnienia informacji. - Pisanie: Podsumowanie raportu rocznego. Język funkcjonalny: Przydatne zwroty w podsumowaniach rocznych raportów. - Słuchanie: spotkanie menedżerów. Mówienie: opisywanie i analizowanie wykresów. Test postępów 3 - Słownictwo: biznes i technologia cyfrowa. Mówienie: przełomowa technologia. - Słuchanie: prezentacje produktów na targach. Gramatyka: pierwszy i drugi tryb warunkowy - Mówienie: Prezentacja aplikacji na targach. Pisanie: instrukcje dotyczące aplikacji. - Słuchanie: radzenie sobie z trudnymi komunikatami. Język funkcjonalny: prowadzenie spotkania na dobrej drodze. - Słuchanie: negocjacje pozycyjne i oparte na zasadach. Język funkcjonalny: osiągnięcie porozumienia w negocjacjach. - Pisanie: Krótka propozycja biznesowa. Język funkcjonalny: przydatne zwroty w propozycjach biznesowych. - Gramatyka: Frazy rzeczownikowe zastępujące wyrażenia czasownikowe. Czytanie: Roboty w miejscu pracy. - Słuchanie: incydenty z robotami na wystawie. Mówienie: analizowanie statystyk opinii i omawianie przyszłych ulepszeń. Test postępów 4 - Słuchanie: zarządzanie czasem. Słownictwo: Zarządzanie czasem. Mówienie: Debata o pracy zdalnej. - Czytanie: Ograniczenie nadgodzin w Japonii. Gramatyka: przysłówki i wyrażenia czasowe. - Mówienie: Czy jesteś dobry w zarządzaniu czasem? Słuchanie: zajmowanie się pilnymi sprawami. - Język funkcjonalny: Omawianie priorytetów. Mówienie: kontynuacja działań z wiadomości e-mail. - Słuchanie: trudne spotkanie. Język funkcjonalny: Radzenie sobie z trudnościami w negocjacjach. - Mówienie: Radzenie sobie z trudnymi ludźmi w pracy. Gramatyka: przyimki czasu. - Pisanie: e-mail z uzasadnieniem. Język funkcjonalny: problem, przyczyny i wymagane działanie. - Mówienie: Stworzenie planu wystawienia się na targach. Test postępów 7 - Słownictwo: zarządzanie zmianą. Mówienie: quiz na temat zdolności adaptacyjnych. - Słuchanie: trudne decyzje i zmiany. Gramatyka: mowa zależna i czasowniki związane z raportowaniem. - Słuchanie: omawianie przyszłych opcji. Język funkcjonalny: coaching i mentoring. - Słuchanie: burza mózgów. Język funkcjonalny: prowadzenie sesji burzy mózgów. - Pisanie: informacja prasowa. Język funkcjonalny: Przydatne zwroty w komunikacie prasowym. - Gramatyka: strona bierna z czasownikami raportowania. Czytanie: Zmiana w Michelin. - Słuchanie i czytanie: plotki o firmie. Test postępów 8 - Słownictwo: satysfakcjonujące wykonanie. Mówiąc: awans w firmie. - Czytanie: Jak rozwinąć satysfakcjonującą kulturę. Gramatyka: łączenie słów i zdania okolicznikowe przyzwolenia. - Mówienie: ustępstwa i kompromisy w swoim życiu. - Słuchanie: zarządzanie trudnymi informacjami zwrotnymi. Język funkcjonalny: odpowiadanie na trudne informacje zwrotne. - Słuchanie: spotkanie w celu omówienia projektu. Język funkcjonalny: prowadzenie i uczestnictwo w spotkaniach przeglądowych. - Pisanie: Podsumowanie przeglądu wyników. Język funkcjonalny: pozytywne komentarze i konstruktywna krytyka. - Słuchanie: spotkanie mające na celu znalezienie nowych sposobów nagradzania wyników. Test postępów 5 - Słuchanie: Etyka w branży modowej. Słownictwo: etyka biznesu. - Słuchanie: potrójne saldo. Gramatyka: trzeci tryb warunkowy. - Mówienie: omawianie etycznych wyników organizacji. Słuchanie: Przejrzystość w biznesie. - Język funkcjonalny: wyrażanie obaw i odpowiadanie na nie. Słuchanie: lokalne wydarzenie mające na celu nawiązywanie kontaktów biznesowych. - Język funkcjonalny: sprzedaż produktu lub usługi. Mówiąc: promowanie produktu lub usługi. - Pisanie: biuletyn firmowy. Język funkcjonalny: najnowsze wiadomości, aktualne wiadomości i plany na przyszłość. - Gramatyka: spójniki dla wyrażania przyczyn i skutków. Czytanie: artykuły dotyczące etyki biznesu. - Słuchanie: radiowy program śledczy. Test postępów 6 - Czytanie: Równowaga między życiem zawodowym a prywatnym. Gramatyka: Future Continuous i Future Perfect. - Budowanie związków. Język funkcjonalny: budowanie zaufania. - Słuchanie: prezentowanie się. Język funkcjonalny: autoprezentacja. - Pisanie: firmowy blog informacyjny. Strukturyzacja firmowego bloga informacyjnego. - Słuchanie: sugestia pracownika dotycząca poprawy. - Czytanie: Analizowanie ankiety. Mówienie: Burza mózgów na temat sposobów na poprawę utrzymania pracowników. Test postępów 1 - Słownictwo: Szkolenie i rozwój. Mówienie: wprowadzenie do nowej pracy. - Słuchanie: Strategia szkolenia i rozwoju. Gramatyka: czasowniki modalne w stronie biernej. Mówienie: uzgadnianie planu działania - Język funkcjonalny: wymiana pomysłów. Mówienie: Organizacja imprezy integracyjnej. - Słuchanie: Możliwe zmiany w zarządzaniu nauką. Język funkcjonalny: ułatwianie dyskusji. - Pisanie: Email z prośbą o szkolenie. Język funkcjonalny: prośby i powody. - Gramatyka: spójniki powodu i celu. - Słuchanie: Regionalni dyrektorzy HR omawiają kwestie szkoleniowe. Czytanie: Analiza raportów dyrektorów regionalnych.. - Mówienie: Tworzenie i prezentacja kursu online. - Pisanie: notatka przedstawiająca plan działania. Test postępów 2 |
|||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych Rosenberg, M; Dubicka, I. - Business Partner B2 - Pearson Education Limited, Harlow (england). - 2018 Literatura uzupełniająca Vince M - First Certificate Language Practice - Heinemann, Oxford. - 1996 Murphy R. - English Grammar in Use - Cambridge University Press. - 1995 |
|||||||||||||||||||||
Efekty uczenia się: |
|
|||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
|
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR ĆW
ĆW
ĆW
ĆW
ĆW
ĆW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Doroszkiewicz, Małgorzata Jagiełło, Katarzyna Kania, Kamila Kosturek-Dybaś, Katarzyna Kurek, Barbara Ochab, Barbara Oleksiewicz, Mateusz Szal, Justyna Wawrzkiewicz | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Doroszkiewicz, Małgorzata Jagiełło, Barbara Ochab, Barbara Oleksiewicz, Mateusz Szal, Justyna Wawrzkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR ĆW
ĆW
ĆW
ĆW
ĆW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Kurek, Helena Lach, Magdalena Mamczur, Karolina Potocka, Kamil Sękowski | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Kurek, Helena Lach, Magdalena Mamczur, Karolina Potocka, Kamil Sękowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR ĆW
ĆW
ĆW
ĆW
ĆW
ĆW
ĆW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Kurek, Jolanta Mazurek, Katarzyna Młodochowska, Barbara Oleksiewicz, Paweł Piątkiewicz, Dorota Rejman, Justyna Wawrzkiewicz | |
Prowadzący grup: | Piotr Czerwiński, Iwona Jagusztyn, Katarzyna Kurek, Jolanta Mazurek, Katarzyna Młodochowska, Barbara Oleksiewicz, Paweł Piątkiewicz, Dorota Rejman, Justyna Wawrzkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR ĆW
ĆW
ĆW
ĆW
ĆW
ĆW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Gajdek, Piotr Januszewski, Magdalena Kawa, Barbara Ochab, Karolina Potocka, Anna Wyrostek | |
Prowadzący grup: | Tomasz Gajdek, Piotr Januszewski, Magdalena Kawa, Ewa Kolasa, Barbara Ochab, Paweł Piątkiewicz, Karolina Potocka, Anna Wyrostek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR ĆW
ĆW
ĆW
ĆW
ĆW
ĆW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Bieniasz, Małgorzata Doroszkiewicz, Małgorzata Jagiełło, Katarzyna Kania, Paweł Piątkiewicz, Dorota Rejman | |
Prowadzący grup: | Magdalena Bieniasz, Małgorzata Doroszkiewicz, Małgorzata Jagiełło, Katarzyna Kania, Paweł Piątkiewicz, Dorota Rejman, Kamil Sękowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza.