Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Procedury i urządzenia diagnostyczne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: MT/D-DI>ProUrz
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Procedury i urządzenia diagnostyczne
Jednostka: Katedra Pojazdów Samochodowych i Inżynierii Transportu
Grupy: Przedmiot 6 sem.- transport-diag. i eksploatacja poj. samochodowych, st.I-go stopnia (inż.)
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Pełny opis:

Przedmiot obowiązkowy dla studentów 6 sem. specjalności Diagnostyka pojazdów samochodowych.

Treści kształcenia

- Podstawowe pojęcia z zakresu analizy wyników i niepewności pomiarowych. Uniwersalne przyrządy i urządzenia pomiarowe w diagnozowaniu pojazdów samochodowych. Urządzenia do diagnozowania silników spalinowych i układów napędowych. Urządzenia do diagnostyki układów hamulcowych. Urządzenia do diagnostyki układu kierowniczego, jezdnego i układu zawieszenia. Urządzenia diagnostyczne w Stacjach Kontroli Pojazdów - certyfikacja zgodności, uwierzytelnienie metrologiczne i okresowa kontrola eksploatacyjna urządzeń. Urządzenia i systemy eksperckie.

- Szacowanie niepewności pomiarowych. Budowa i eksploatacja uniwersalnych urządzenia pomiarowych. Budowa i konserwacja urządzeń do diagnozowania silników spalinowych i układów napędowych. Analiza porównawcza urządzeń do diagnostyki układów hamulcowych. Ocena funkcjonalności urządzeń do diagnostyki układu kierowniczego, jezdnego i układu zawieszenia. Przygotowanie urządzeń w SKP do procesu uwierzytelnienia metrologicznego oraz ich okresowa kontrola eksploatacyjna. Przykłady urządzeń eksperckich.

Literatura:

Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych

- Wyrażanie niepwności pomiaru: przewodnik - Główny Urząd Miar, Warszawa. - 1999

Sitek K., Syta S. - Badania stanowiskowe i diagnostyka - WKiŁ, Warszawa. - 2011

Lotko W. - Wybrane zagadnienia diagnostyki pojazdów: praca zbiorowa - Wyd. Politechniki Radomskiej, Radom. - 2009

Literatura uzupełniająca

Trzeciak K. - Wyposażenie warsztatów samochodowych - Wyd. „AUTO”, Warszawa. - 1999

Efekty uczenia się:

Student, który zaliczył modułFormy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształceniaSposoby weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia
Ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie funkcjonowania współczesnego transportu samochodowego oraz roli diagnostyki technicznej pojazdów.wykład, laboratoriumzaliczenie cz. pisemna, sprawozdanie z llaboratorium
Posiada znajomość oceny wyników diagnozowania, metod diagnostycznych i urządzeń stosowanych w diagnostyce pojazdów samochodowych.wykład, laboratoriumzaliczenie cz. pisemna, sprawozdanie z laboratorium

Metody i kryteria oceniania:

na ocenę 3na ocenę 4na ocenę 5
Ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie funkcjonowania współczesnego transportu samochodowego oraz roli diagnostyki technicznej pojazdów.nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również potrafi określić tendencje rozwojowe metod diagnozowania pojazdów samochodowychnie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również posiada wiedzę na temat najnowszych metod i urządzeń diagnozowania pojazdów samochodowych
Posiada znajomość oceny wyników diagnozowania, metod diagnostycznych i urządzeń stosowanych w diagnostyce pojazdów samochodowych.nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również potrafi wskazać sposoby szacowania niepewności pomiarowych w procedurach diagnostycznychnie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również potrafi poprawnie obliczyć niepewności pomiarowe w procedurach diagnostycznych, potrafi dokonać kontroli eksploatacyjnej urządzeń diagnostycznych

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza.
al. Powstańców Warszawy 12
35-959 Rzeszów
tel: +48 17 865 11 00 https://prz.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.2.0.0-8 (2025-10-29)