Marketing
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | ZZ0-ZL>Mark | |||||||||||||||
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) | |||||||||||||||
Nazwa przedmiotu: | Marketing | |||||||||||||||
Jednostka: | Zakład Marketingu | |||||||||||||||
Grupy: |
Przedmioty 2 sem. - zarządzanie, nst. I-go stopnia (lic.) |
|||||||||||||||
Punkty ECTS i inne: |
6.00
LUB
5.00
(zmienne w czasie)
|
|||||||||||||||
Język prowadzenia: | polski | |||||||||||||||
Pełny opis: |
Treści kształcenia - Pojęcie i struktura marketingu. Marketing a cele działania organizacji. Orientacje biznesowe w działalności przedsiębiorstwa. Marketing a otoczenie rynkowe przedsiębiorstwa. Marketing mix. - Badania marketingowe. Postępowanie nabywców na rynku. Segmentacja rynku i wybór rynku docelowego. - Miejsce i funkcje produktu w marketingu. Kształtowanie funkcji opakowania i oznakowania produktu. Kształtowanie strategii marki. Regulowanie cyklu życia produktu. Wprowadzenie na rynek nowych produktów. - Miejsce i funkcje cen w marketingu. Strategie cenowe. Zależności pomiędzy cena a jakością produktu. Downsizing jako instrument polityki produktowo-cenowej. Zmiany i róznicowanie cen. Polityka rabatowa. - Pojęcie i funkcje dystrybucji. Rodzaje dystrybucji. Rodzaje i struktura kanałów dystrybucji. Pośrednicy handlowi w kanałach dystrybucji. Zasady i procedury wyboru kanałów dystrybucji. Fizyczny przepływ towarów. Współpraca i konflikty w kanałach dystrybucji. - Zintegrowany proces komunikacji marketingowej. Instrumenty promocji mix. Funkcje i strategie promocji. Formy reklamy. Budowa przekazu reklamowego. Promocja sprzedaży i jej narzędzia. Sprzedaż osobista. Public relations i sponsoring. Nowoczesne i niestandardowe formy promocji. - Kierunki rozwoju wspólczesnego marketingu. Specyficzne obszary stosowania marketingu. Marketing w sferze usług. Marketing w sferze organizacji non profit. Marketing społeczny. Marketing międzynarodowy. |
|||||||||||||||
Literatura: |
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych L. Garbarski (pod red.) - Marketing - koncepcja skutecznych działań - PWE. - 2011 Ph.Kotler - Marketing. Analiza, planowanie , wdrażanie i kontrola - Wyd. Gebethner i S&ka. - 2005 E. Michalski - Marketing: podręcznik akademicki - PWN . - 2007 R. Nowacki, A. Nowacka - Podstawy marketingu - Difin. - 2009 Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych L. Garbarski (pod red.) - Marketing - koncepcja skutecznych działań - PWE. - 2011 R.Nowacki, A. Nowacka - Marketing - Difin. - 2009 Ph.Kotler - Marketing. Analiza, planowanie , wdrażanie i kontrola - Wyd. Gebethner i S&ka. - 2005 Literatura uzupełniająca J. Adamczyk (pod. red.) - Marketing: doświadczenia i trendy - Oficyna Politechniki Rzeszowskiej. - 2007 |
|||||||||||||||
Efekty uczenia się: |
|
|||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
|
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-25 - 2019-06-24 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zhanna Poplavska | |
Prowadzący grup: | Damian Gębarowski, Zhanna Poplavska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-29 - 2020-06-24 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
Wykład, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zhanna Poplavska | |
Prowadzący grup: | Zhanna Poplavska, Lucyna Witek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-27 - 2021-06-23 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
Wykład, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zhanna Poplavska | |
Prowadzący grup: | Zhanna Poplavska, Lucyna Witek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-26 - 2022-06-21 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
Wykład, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zhanna Poplavska | |
Prowadzący grup: | Zhanna Poplavska, Lucyna Witek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-25 - 2023-06-21 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
Wykład, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zhanna Poplavska | |
Prowadzący grup: | Zhanna Poplavska, Lucyna Witek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-06-21 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
Wykład, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zhanna Poplavska | |
Prowadzący grup: | Zhanna Poplavska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza.