Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projekt dyplomowy magisterski

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: BA0-DU>PDM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Projekt dyplomowy magisterski
Jednostka: Wydział Budownictwa, Inżynierii Środowiska i Architektury
Grupy: Przedmioty 3 sem. - architektura i urbanistyka, st. II-go stopnia
Punkty ECTS i inne: 20.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Pełny opis:

Praca dyplomowa, sposób jej opracowania i prezentacji jest zgodny z wymaganiami merytorycznymi i formalnymi dotyczącymi magisterskich prac dyplomowych na kierunku Architektura i Urbanistyka.

Treści kształcenia

- Wybór tematu pracy magisterskiej, opracowanie części teoretycznej pracy, opracowanie bibliografii

- Tworzenie kilku wariantów programu funkcjonalno- użytkowego na etapie koncepcji projektu.

- Tworzenie modeli przestrzennych terenu oraz projektowanej formy architektonicznej.

- Wybór jednej koncepcji architektonicznej projektu magisterskiego, rozbudowa koncepcji w formie projektu architektonicznego i urbanistycznego.

- Opracowanie formy technicznej projektu.

- Wykonanie prezentacji pracy magisterskiej.

Literatura:

Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych

Prokopska A. - Projektowanie architektoniczne : procesy wstępne - Rzeszów : Ofic.Wydaw.Politech.Rzesz.. - 2012

Prokopska A. - Zastosowanie metody analizy morfologicznej w projektowaniu architektonicznym na przykładzie twórcz - Rzeszów : Ofic.Wydaw.Politech.Rzesz.. - 1997

Ching F. - Architecture: Form, Space, & Order - Wydawnictwo: Wiley. - 2007

Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych

Neufert E - Podręcznik Projektowania Architektoniczno-Budowlanego - Wydawnictwo Arkady. - 2011

Literatura do samodzielnego studiowania

- Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane. - . -

- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych.. - . -

Literatura uzupełniająca

Tomasz Bradecki, Agata Twardoch - Współczesne kierunki kształtowania zabudowy mieszkaniowej - Gliwice : Wydaw.Politech.Śl.. - 2013

Marek Kowicki - Współczesna agora : wybrane problemy kształtowania ośrodków usługowych dla małych społeczności lokal - Kraków : Wydaw.Politech.Krak.. - 2004

Jonathan Coulson, Paul Roberts, Isabelle Taylor - University planning and architecture : the search for perfection - Abingdon : Routledge. - 2011

Efekty uczenia się:

Student, który zaliczył modułFormy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształceniaSposoby weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia
Ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów.projekt indywidualnyprezentacja projektu
Ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów.projekt indywidualnyprezentacja projektu
Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych.projekt indywidualnyprezentacja projektu
Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów.projekt indywidualnyprezentacja projektu
Potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów.projekt indywidualnyprezentacja projektu
Potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi.projekt indywidualnyprezentacja projektu
Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne.projekt indywidualnyprezentacja projektu
Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi. Potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe.projekt indywidualnyprezentacja projektu
Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy.projekt indywidualnyprezentacja projektu

Metody i kryteria oceniania:

na ocenę 3na ocenę 4na ocenę 5
Ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów.nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również wykorzystuje tę wiedzę w wysokim stopniu w pracy magisterskiej.nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również wykorzystuje tę wiedzę w bardzo wysokim stopniu w pracy magisterskiej.
Ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów.nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również wykorzystuje tę wiedzę w wysokim stopniu w projekcie magisterskim.nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również wykorzystuje tę wiedzę w bardzo wysokim stopniu w projekcie magisterskim.
Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych.nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również wykonał projekt magisterski w wysokim stopniu zgodny z trendami rozwojowymi, istotnymi nowymi osiągnięciami z zakresu nauki i dyscyplin naukowych związanych z projektowaniem architektoniczno- urbanistycznym.nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również wykonał projekt magisterski w wysokim stopniu zgodny z trendami rozwojowymi, istotnymi nowymi osiągnięciami z zakresu nauki i dyscyplin naukowych związanych z projektowaniem architektoniczno- urbanistycznym.
Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów.nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również wykorzystał w wysokim stopniu w pracy magisterskiej metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu projektowania architektoniczno- budowlanego.nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również wykorzystał w bardzo wysokim stopniu w pracy magisterskiej metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu projektowania architektoniczno- budowlanego.
Potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów.nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również przygotuje i przedstawi prezentację ustną pracy magisterskiej w języku polskim i języku obcym na poziomie dobrym.nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również przygotuje i przedstawi prezentację ustną pracy magisterskiej w języku polskim i języku obcym na poziomie bardzo dobrym.
Potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi.nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również wykona na dobrym poziomie analizy sposobu funkcjonowania i oceni - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usług w odniesieniu do własnego projektu magisterskiego.nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również wykona na bardzo dobrym poziomie analizy sposobu funkcjonowania i oceni - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usług w odniesieniu do własnego projektu magisterskiego.
Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne.nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również wykona na dobrym poziomie identyfikację i sformułuje specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla własnego projektu magisterskiego w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne.nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również wykona na bardzo dobrym poziomie identyfikację i sformułuje specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla własnego projektu magisterskiego w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne.
Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi. Potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe.nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również dobrze oceni i zastosuje do pracy magisterskiej metody i narzędzia służące do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla własnej pracy magisterskiej, w tym dostrzeże ograniczenia tych metod i narzędzi. Rozwiąże w dobry sposób złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla własnego projektu magisterskiego, w tym zadania nietypowe.nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również bardzo dobrze oceni i zastosuje do pracy magisterskiej metody i narzędzia służące do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla własnej pracy magisterskiej, w tym dostrzeże ograniczenia tych metod i narzędzi. Rozwiąże w bardzo dobry sposób złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla własnego projektu magisterskiego, w tym zadania nietypowe.
Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy.nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również efektem końcowym będzie autorski magisterski projekt architektoniczno- urbanistyczny wykonany w sposób kreatywny i zgodny z przepisami prawa budowlanego.nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również efektem końcowym będzie autorski magisterski projekt architektoniczno- urbanistyczny wykonany w sposób wysoko kreatywny i nowatorski, zgodny z przepisami prawa budowlanego.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-29 - 2020-06-24
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Projekt dyplomowy więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksander Starakiewicz
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-27 - 2021-06-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Projekt dyplomowy więcej informacji
Koordynatorzy: Marzena Kłos
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza.
al. Powstańców Warszawy 12
35-959 Rzeszów
tel: +48 17 865 11 00 https://prz.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-2 (2024-08-21)