Język obcy - lektorat z języka angielskiego cz.1.
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | EE0-DI>JO-ANG1 | |||||||||||||||||||||
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) | |||||||||||||||||||||
Nazwa przedmiotu: | Język obcy - lektorat z języka angielskiego cz.1. | |||||||||||||||||||||
Jednostka: | Centrum Języków Obcych | |||||||||||||||||||||
Grupy: |
Przedmioty 3 sem. - elektrotechnika st. I-go stopnia inż. |
|||||||||||||||||||||
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
|||||||||||||||||||||
Język prowadzenia: | polski | |||||||||||||||||||||
Pełny opis: |
Na realizację modułu składa się 30 godzin dydaktycznych w semestrze. Moduł prowadzony jest w formie ćwiczeń. W trakcie ćwiczeń student ćwiczy sprawności mówieni, słuchania, czytania i pisania, a także nabywa wiedzę z zakresu gramatyki i słownictwa języka angielskiego. Celem modułu jest osiągnięcie przez studenta po 4 semestrach poziomu zaawansowania językowego B2. Treści kształcenia - Opowiadanie o sobie, rodzinie, domu, upodobaniach. Zadawanie różnego rodzaju pytań. - Rozmowa na temat ważnych miejsc i dat. Pisanie e-maila formalnego i nieformalnego.Liczby i symbole alfanumeryczne – wymowa symboli używanych w składni języków programowania i ogólnie rozumianej informatyce (&, *, {, #, @, itp.) bazując na liście symboli i wymowie znajdywanej w systemach rozpoznawania mowy. Liczebniki. - Wypowiadanie się na temat różnic między kobietami i mężczyznami oraz stereotypów. Wyrażanie opinii. - Opisywanie ludzi. Powtórzenie czasów gramatycznych (Present Simple i Continuous, Past Simple i Continuous) - Rozmowy i wywiady. Opisywanie zdjęć. - Udzielanie rad dotyczących udziału w rozmowie o pracę. Mówienie o sobie samym - Wypowiadanie się na temat filmu. Wyrażanie opinii na temat filmów. Operacje matematyczne – dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie, pierwiastkowanie, potęgowanie, ułamki. Opisywanie słowne. - Pytanie o doświadczenia i opisywanie doświadczeń. Czasy gramatyczne Present Perfect i Past Simple. - Mówienie o mediach. Wyrażanie opinii na temat teorii spiskowych. Dobieranie nagłówków prasowych do wyjaśnień. - Relacjonowanie wydarzeń z przeszłości. Pisanie artykułu z opisem wydarzenia. - Wypowiadanie się na temat kłamstw i kłamania. Używanie czasowników 'say' and 'tell'. - Słuchanie anegdot. Opowiadanie anegdot i historii z przeszłości. Opisywanie funkcji technicznych i zastosowań urządzeń. Tłumaczenie zasad działania danej technologii na przykładzie tematów około informatycznych. - Wyrażenia używane do opisywania dobrych i złych doświadczeń. Mówienie o pamiętnych momentach. Pisanie o najszczęśliwszych momentach. - Mówienie o problemach nastolatków i ich rodziców. Wyrażanie opinii na podstawie przeczytanego tekstu. - Wyrażanie przyszłości: czasy Present Continuous, going to, might. Pisanie wiadomości i robienie notatek. Narzędzia, łączenia mechaniczne, montaż – słownictwo powiązane z typowymi narzędziami używanymi przy montażach systemów elektrycznych/komponentów komputerowych (np. obcęgi, śrubokręt, obróbka kabli ethernetowych), łączeniami mechanicznymi (śruby, wkręty) i ogólnie rozumianym montażem elektroniki. - Wyrażanie przyszłości (przypuszczenia): will, might, may, going to, likely to. Określenia czasu przyszłego, wyrażenia idiomatyczne. - Słuchanie o przewidywaniach na temat przyszłości komunikacji. Mówienie o tym, jak rzeczy zmienią się w przyszłości. - Czytanie opowiadania o nieporozumieniach. Radzenie sobie z nieporozumieniami. Rodzaje nieporozumień. Wyrażenia służące poproszeniu o parafrazowanie wypowiedzi. - Słuchanie rozmowy telefonicznej zawierającej nieporozumienie. Parafraza i relacjonowanie opowieści o nieporozumieniach. Odgrywanie sytuacji rozwiązywania nieporozumień. - Czytanie tekstu o milionerach. Czasowniki modalne: must, have to, should. - Dyskusja na temat cech potrzebnych do wykonywania danych zawodów. Odpowiadanie na pytania w ankiecie i omawianie wyników. - Czytanie o marzeniach z dzieciństwa. Czytanie ogłoszeń o pracę. Used to i would. - Słuchanie wypowiedzi na temat niepowodzeń w wykonywanych zawodach. Mówienie o zwyczajach w przeszłości. Pisanie listu motywacyjnego. Kształty geometryczne i położenie elementów względem siebie – słownictwo powiązane z najprostszymi figurami geometrycznymi (okra, kwadrat, itp.) wraz ze słowotwórstwem i opisem położenia elementów względem siebie (pod, nad, pomiędzy, itp.). - Dochodzenie do porozumienia. Kolokacje z zakresu języka biznesowego. Wyrażanie opinii. Obwody elektryczne – opis całego układu elementów tworzących obwód elektryczny (np. przewodnik, źródło prądu, itp.) oraz angielskie odpowiedniki jednostek i miar używanych w elektronice. - Słuchanie nagrania spotkania na którym podejmowane są decyzje. Kierowanie dyskusją. Uczestnictwo w spotkaniu i tworzenie biznesplanu. - Rozmowy w miejscu pracy; wyrażenia używane do opisywania czynności rutynowych. Opisywanie typowego dnia. - Czytanie artykułu na temat wpływu technologii na zmiany w świecie. Stopień wyższy i najwyższy przymiotnika. Słownictwo z zakresu technologii. - Mówienie o tym jak technologia zmieniła świat. Mówienie o różnych środkach transportu. Pisanie rozprawki. - Pytania rozłączne. Słowa używane w pytaniach. Słowotwórstwo: przymiotniki. - Słuchanie ludzi odpowiadających z zakresu wiedzy ogólnej. Test wiedzy ogólnej. Odpowiadanie na pytanie z zakresu specjalizacji studenta. - Uprzejme prośby. Problemy i ich rozwiązywanie. - Słuchanie rozmów na temat problemów technicznych. Odpowiadanie na prośby. Odgrywanie próśb i reakcji na nie. - Czytanie tekstu o podstawowych emocjach. Tryby warunkowe. Przymiotniki zakończone na -ing oraz -ed. Czasowniki złożone. - Słuchanie programu radiowego o terapiach. Mówienie o emocjach. Dyskusja na temat porad dla ludzi w różnych sytuacjach. - Drugi tryb warunkowy. Kolokacje czasowników z rzeczownikami. - Dyskusja na temat zachowania w różnych hipotetycznych sytuacjach. Pisanie listu z poradami. - Przekazywanie dobrych i złych wiadomości. Relacjonowanie wydarzeń na żywo. - Słuchanie rozmów podczas których ludzie otrzymują wiadomości. Przekazywanie i otrzymywanie wiadomości. Odgrywanie sytuacji przekazywania wiadomości. - Wyrażenia do opisywania dobrych i złych doświadczeń. Mówienie o pamiętnych momentach. Pisanie - najszczęśliwsze momenty w życiu. - Czytanie krótkiego wstępu do The Secret of Success. Porównaie czasów Present perfect simple i continuous. - Czasowniki modalne do wyrażania umiejętności. Czytanie tekstu biograficznego o człowieku z bardzo dobrą pamięcią. - Słuchanie rozmowy na temat pamięci. Mówienie o umiejętnościach. Pisanie streszczenia. - Doprecyzowanie opinii. Czytanie tekstu o kwalifikacjach. - Słuchanie dyskusji na temat inteligencji. Odnoszenie się do wcześniejszych wypowiedzi. Wybieranie odpowiedniego kandydata na stanowisko. Wyrażanie opinii i podawanie przykładów. - Czytanie bloga o sąsiadach. Przedimki. Określenia ilościowe. - Opisywanie sąsiedztwa i dyskutowanie w jaki sposób można by je ulepszyć. - Zdania zależne. Słownictwo związane z internetem. Czytanie recenzji strony internetowej. - Słuchanie opisów społeczności internetowych. Porównywanie czynności rzeczywistych i wirtualnych. Pisanie recenzji strony internetowej. - Witanie gości. Czytanie tekstu o tym jak być dobrym gościem. - Słuchanie ludzi opisujących doświadczenia z gośćmi/gospodarzami. Przyjmowanie przeprosin. Dyskutowanie trudnych sytuacji towarzyskich. - Powtórzenie materiału do egzaminu pisemnego. - Ćwiczenie mówienia |
|||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych Oakes S., Frances E. - Speakout Intermediate with MyEnglishLab - Student's Book - Pearson Longman, Essex. - 2011 Ibbotson M. - Professional English In Use – Engineering - Cambridge University Press, Cambridge, str. 18-19, 22-23, 26-27, 99-103. - 2014 Dubois A., Firganek J. - English Through Electrical Energy Engineering, - Politechnika Krakowska, rozdział 2. - 2006 Ibbotson M. - Cambridge English for Engineering - Cambridge, rozdział 1, 3 i 8. - 2009 Literatura uzupełniająca Vince M - First Certificate Language Practice - Heinemann, Oxford. - 1996 Murphy R. - English Grammar in Use - Cambridge University Press. - 1995 |
|||||||||||||||||||||
Efekty uczenia się: |
|
|||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
|
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LEK
LEK
LEK
|
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Młodochowska, Barbara Ochab, Barbara Oleksiewicz, Aneta Sondej | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Młodochowska, Barbara Ochab, Barbara Oleksiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LEK
LEK
|
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Doroszkiewicz, Mateusz Fleszar, Aneta Sondej | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Doroszkiewicz, Mateusz Fleszar | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LEK
LEK
LEK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Gajdek, Magdalena Mamczur, Jolanta Mazurek, Aneta Sondej | |
Prowadzący grup: | Tomasz Gajdek, Katarzyna Kurek, Magdalena Mamczur, Jolanta Mazurek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-02 |
Przejdź do planu
PN LEK
WT ŚR LEK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Gajdek, Barbara Rochecka, Aneta Sondej | |
Prowadzący grup: | Tomasz Gajdek, Barbara Rochecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza.