Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Budowa silników lotniczych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: ML/A-DI/14>BSL
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Budowa silników lotniczych
Jednostka: Katedra Inżynierii Lotniczej i Kosmicznej
Grupy: Przedmioty 6 sem. - lotnictwo i kosmonautyka-płatowce st. I-go stopnia (inż.)
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Pełny opis:

Treści kształcenia

Efekty uczenia się:

Student, który zaliczył modułFormy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształceniaSposoby weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia
ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu stosowania praw termodynamiki i mechaniki płynów do rozwiązywania praktycznych zagadnień związanych z doborem zespołu napędowegowykładkolokwium, egzamin cz. ustna, kolokwium
posiada uporządkowaną wiedzę na temat doboru i zastosowania właściwych materiałów inżynierskich, technik wytwarzania, technologii wykorzystywanych w budowie silników lotniczych oraz metod pomiarowych stosowanych w diagnozowaniu silników lotniczychwykładegzamin cz. ustna
ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu konstrukcji, projektowania, wytwarzania i eksploatacji silników lotniczych wykładegzamin cz. ustna
ma wiedzę ogólną niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej; oraz posiadł wiedzę szczegółową pozwalającą wdrażać wymogi bezpieczeństwa już na etapie projektowania sprzętu lotniczegowykładegzamin cz. ustna
poznał techniczny język specjalistyczny właściwy dla branży lotniczejwykładegzamin cz. ustna
potrafi przeprowadzić prosty eksperyment pomiarowy, przeprowadzić symulację pracy silnika, zinterpretować wyniki eksperymentu i obliczeńwykładegzamin cz. ustna, prezentacja projektu
potrafi rozwiązywać zadania z zakresu projektowania silników lotniczych z użyciem metod analitycznych, programów komputerowych i metod pomiarowychwykład interaktywny, wykładkolokwium
umie dokonać analizy systemowej zespołu napędowegowykładkolokwium
potrafi korzystać z dokumentacji technicznej silnika lotniczegoćwiczenia problemoweprezentacja projektu
potrafi ocenić przydatność standardowych metod i narzędzi służących do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich o charakterze obliczeniowym wykładkolokwium
w związku z ciągłym tworzeniem nowych narzędzi inżynierskich i metod projektowania rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się wykład interaktywnyprezentacja projektu
ma świadomość stosowanych materiałó konstrukcyjnych, technologii w aspekcie wpływu na środowisko człowiekawykład interaktywnyreferat ustny
ma świadomość konsekwencji wpływu stosowanych w lotnictwie urządzeń na bezpieczeństwo innych ludziwykład problemowyprezentacja projektu
ma świadomość odpowiedzialności za skutki własnej pracy, umie podporządkować się zasadom pracy w zespole, potrafi określić priorytety własne i pracy zespołowej służące realizacji postawionego zadania wykład interaktywnyprezentacja projektu
posiada wiedzę z zakresu badań eksperymantalnych silników lotniczychlaboratoriumprezentacja projektu
posiada wiedzę z zakresu badań eksperymentalnych silników lotniczychlaboratoriumprezentacja projektu

Metody i kryteria oceniania:

na ocenę 3na ocenę 4na ocenę 5
ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu stosowania praw termodynamiki i mechaniki płynów do rozwiązywania praktycznych zagadnień związanych z doborem zespołu napędowegonie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również potrafi zastosować inną metodę do rozwiązania problemunie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również potrafi zastosować kilka metod i dokonać analizy porównawczej wyników i zastosowanych metod
posiada uporządkowaną wiedzę na temat doboru i zastosowania właściwych materiałów inżynierskich, technik wytwarzania, technologii wykorzystywanych w budowie silników lotniczych oraz metod pomiarowych stosowanych w diagnozowaniu silników lotniczychnie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również potrafi wskazać kryteria doboru materiałów, technologii, metod pomiarowychnie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również ma wiedzę o istotnych różnicach właściwości materiałów, stosowanych technologii i potrafi dokonać wyboru w oparciu o wiedzę specjalistyczną, ponadprogramową
ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu konstrukcji, projektowania, wytwarzania i eksploatacji silników lotniczych nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również potrafi wskazać różnice w konstrukcji, zastosowanych metodach projektowania i wytwarzania oraz eksploatacjinie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również potrafi podać przykłady różnych rozwiązań konstrukcyjnych w stosowanych silnikach, zastosować kilka narzędzi inżynierskich do projektowania, wskazać stosowane systemy eksploatacji
ma wiedzę ogólną niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej; oraz posiadł wiedzę szczegółową pozwalającą wdrażać wymogi bezpieczeństwa już na etapie projektowania sprzętu lotniczegonie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również potrafi wskazać czynniki zwiększające bezpieczeństwo konstrukcjinie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również potrafi dokonać systemowej analizy warunków bezpieczeństwa w różnych aspektach: technicznym, środowiskowym itp.
poznał techniczny język specjalistyczny właściwy dla branży lotniczejnie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również potrafi posługiwać się językiem specjalistycznym technicznym - zna nazwy struktur silników, zespołów konstrukcyjnych ich funkcje i zadanianie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również potrafi stosować nazewnictwo specjalistyczne zarówno w aspekcie nazewnictwa zespołów, części jak i analizy zachodzących w silniku zjawisk
potrafi przeprowadzić prosty eksperyment pomiarowy, przeprowadzić symulację pracy silnika, zinterpretować wyniki eksperymentu i obliczeńnie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również potrafi przeprowadzić analizę wyników eksperymentu, pomiaru i dokonać jej właściwej oceny jakościowej i ilościowejnie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również potrafi przeprowadzić eksperyment i dokonać analizy wyników za pomocą dostępnych metod, umie dokonać wyboru własciwej metody w zależności od złożoności problemu
potrafi rozwiązywać zadania z zakresu projektowania silników lotniczych z użyciem metod analitycznych, programów komputerowych i metod pomiarowychnie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również potrafi zastosować rożne metody w zależności od złożoności problemu i dokonać właściwej analizy wyników nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również potrafi wykonać zadanie z zastosowaniem co najmniej dwóch metod i dokonac analizy porównawczej zarówno metod jak i wyników
umie dokonać analizy systemowej zespołu napędowegonie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również potrafi przeprowadzić analizę konstrukcji w oparciu o co najmniej jedno kryterium (obciążenmia, naprężenia, trwałość)nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również potrafi przeprowadzić analizę strukturalną i funkcjonalną wykazując wzajemne powiązania w konstrukcji
potrafi korzystać z dokumentacji technicznej silnika lotniczegonie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również umie korzystać z dokumentacji dla celów wymaganych projektem (geometria, obciążenia, itp)nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również potrafi dokonać weryfikacji np. geometrycznej, parametrycznej, funkcjonalnej wybranych zespołów i zastosować do przeprowadzenia własnego eksperymentu jako materiału porównawczego
potrafi ocenić przydatność standardowych metod i narzędzi służących do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich o charakterze obliczeniowym nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również potrafi zastosować co najmniej dwie metody do weryfikacji obliczeńnie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również potrafi dokonać oceny szacunkowej i umie dokonać obliczeń z wykorzystaniem różnych metod i wykorzystując różne stopnie złożoności modeli do uzyskania oczekiwanych rezultatów
w związku z ciągłym tworzeniem nowych narzędzi inżynierskich i metod projektowania rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się Cechuje się określonymi kompetencjami społecznymiCechuje się określonymi kompetencjami społecznymi
ma świadomość stosowanych materiałó konstrukcyjnych, technologii w aspekcie wpływu na środowisko człowiekaCechuje się określonymi kompetencjami społecznymiCechuje się określonymi kompetencjami społecznymi
ma świadomość konsekwencji wpływu stosowanych w lotnictwie urządzeń na bezpieczeństwo innych ludziCechuje się określonymi kompetencjami społecznymiCechuje się określonymi kompetencjami społecznymi
ma świadomość odpowiedzialności za skutki własnej pracy, umie podporządkować się zasadom pracy w zespole, potrafi określić priorytety własne i pracy zespołowej służące realizacji postawionego zadania Cechuje się określonymi kompetencjami społecznymiCechuje się określonymi kompetencjami społecznymi

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-26 - 2022-06-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Robert Jakubowski
Prowadzący grup: Robert Jakubowski, Krzysztof Marzec
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-25 - 2023-06-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Robert Jakubowski
Prowadzący grup: Robert Jakubowski, Rafał Muchowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza.
al. Powstańców Warszawy 12
35-959 Rzeszów
tel: +48 17 865 11 00 https://prz.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-4 (2025-01-17)