| na ocenę 3 | na ocenę 4 | na ocenę 5 |
| ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu stosowania praw termodynamiki i mechaniki płynów do rozwiązywania praktycznych zagadnień związanych z doborem zespołu napędowego | nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również potrafi zastosować inną metodę do rozwiązania problemu | nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również potrafi zastosować kilka metod i dokonać analizy porównawczej wyników i zastosowanych metod |
| posiada uporządkowaną wiedzę na temat doboru i zastosowania właściwych materiałów inżynierskich, technik wytwarzania, technologii wykorzystywanych w budowie silników lotniczych oraz metod pomiarowych stosowanych w diagnozowaniu silników lotniczych | nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również potrafi wskazać kryteria doboru materiałów, technologii, metod pomiarowych | nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również ma wiedzę o istotnych różnicach właściwości materiałów, stosowanych technologii i potrafi dokonać wyboru w oparciu o wiedzę specjalistyczną, ponadprogramową |
| ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu konstrukcji, projektowania, wytwarzania i eksploatacji silników lotniczych | nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również potrafi wskazać różnice w konstrukcji, zastosowanych metodach projektowania i wytwarzania oraz eksploatacji | nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również potrafi podać przykłady różnych rozwiązań konstrukcyjnych w stosowanych silnikach, zastosować kilka narzędzi inżynierskich do projektowania, wskazać stosowane systemy eksploatacji |
| ma wiedzę ogólną niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej; oraz posiadł wiedzę szczegółową pozwalającą wdrażać wymogi bezpieczeństwa już na etapie projektowania sprzętu lotniczego | nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również potrafi wskazać czynniki zwiększające bezpieczeństwo konstrukcji | nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również potrafi dokonać systemowej analizy warunków bezpieczeństwa w różnych aspektach: technicznym, środowiskowym itp. |
| poznał techniczny język specjalistyczny właściwy dla branży lotniczej | nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również potrafi posługiwać się językiem specjalistycznym technicznym - zna nazwy struktur silników, zespołów konstrukcyjnych ich funkcje i zadania | nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również potrafi stosować nazewnictwo specjalistyczne zarówno w aspekcie nazewnictwa zespołów, części jak i analizy zachodzących w silniku zjawisk |
| potrafi przeprowadzić prosty eksperyment pomiarowy, przeprowadzić symulację pracy silnika, zinterpretować wyniki eksperymentu i obliczeń | nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również potrafi przeprowadzić analizę wyników eksperymentu, pomiaru i dokonać jej właściwej oceny jakościowej i ilościowej | nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również potrafi przeprowadzić eksperyment i dokonać analizy wyników za pomocą dostępnych metod, umie dokonać wyboru własciwej metody w zależności od złożoności problemu |
| potrafi rozwiązywać zadania z zakresu projektowania silników lotniczych z użyciem metod analitycznych, programów komputerowych i metod pomiarowych | nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również potrafi zastosować rożne metody w zależności od złożoności problemu i dokonać właściwej analizy wyników | nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również potrafi wykonać zadanie z zastosowaniem co najmniej dwóch metod i dokonac analizy porównawczej zarówno metod jak i wyników |
| umie dokonać analizy systemowej zespołu napędowego | nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również potrafi przeprowadzić analizę konstrukcji w oparciu o co najmniej jedno kryterium (obciążenmia, naprężenia, trwałość) | nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również potrafi przeprowadzić analizę strukturalną i funkcjonalną wykazując wzajemne powiązania w konstrukcji |
| potrafi korzystać z dokumentacji technicznej silnika lotniczego | nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również umie korzystać z dokumentacji dla celów wymaganych projektem (geometria, obciążenia, itp) | nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również potrafi dokonać weryfikacji np. geometrycznej, parametrycznej, funkcjonalnej wybranych zespołów i zastosować do przeprowadzenia własnego eksperymentu jako materiału porównawczego |
| potrafi ocenić przydatność standardowych metod i narzędzi służących do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich o charakterze obliczeniowym | nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również potrafi zastosować co najmniej dwie metody do weryfikacji obliczeń | nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również potrafi dokonać oceny szacunkowej i umie dokonać obliczeń z wykorzystaniem różnych metod i wykorzystując różne stopnie złożoności modeli do uzyskania oczekiwanych rezultatów |
| w związku z ciągłym tworzeniem nowych narzędzi inżynierskich i metod projektowania rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się | Cechuje się określonymi kompetencjami społecznymi | Cechuje się określonymi kompetencjami społecznymi |
| ma świadomość stosowanych materiałó konstrukcyjnych, technologii w aspekcie wpływu na środowisko człowieka | Cechuje się określonymi kompetencjami społecznymi | Cechuje się określonymi kompetencjami społecznymi |
| ma świadomość konsekwencji wpływu stosowanych w lotnictwie urządzeń na bezpieczeństwo innych ludzi | Cechuje się określonymi kompetencjami społecznymi | Cechuje się określonymi kompetencjami społecznymi |
| ma świadomość odpowiedzialności za skutki własnej pracy, umie podporządkować się zasadom pracy w zespole, potrafi określić priorytety własne i pracy zespołowej służące realizacji postawionego zadania | Cechuje się określonymi kompetencjami społecznymi | Cechuje się określonymi kompetencjami społecznymi |