Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: ZF0-DL>Mar
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing
Jednostka: Zakład Marketingu
Grupy: Przedmioty 1 sem. - finanse i rachunkowość, st. I-stopnia (lic.)
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Pełny opis:

Treści kształcenia

- Pojęcie i struktura marketingu. Marketing a cele działania organizacji. Orientacje biznesowe w działalności przedsiębiorstwa. Marketing a otoczenie rynkowe przedsiębiorstwa. Marketing mix. Kierunki rozwoju wspólczesnego marketingu. Specyficzne obszary stosowania marketingu. Marketing w sferze usług. Marketing w sferze organizacji non profit. Marketing społeczny.

- Badania marketingowe. Postępowanie nabywców na rynku. Segmentacja rynku i wybór rynku docelowego. Pozycjonowanie produktu

- Miejsce i funkcje produktu w marketingu. Kształtowanie funkcji opakowania i oznakowania produktu. Kształtowanie strategii marki. Regulowanie cyklu życia produktu. Wprowadzenie na rynek nowych produktów.

- Miejsce i funkcje cen w marketingu. Strategie cenowe. Zależności pomiędzy cena a jakością produktu. Downsizing jako instrument polityki produktowo-cenowej. Zmiany i róznicowanie cen. Polityka rabatowa.

- Pojęcie i funkcje dystrybucji. Rodzaje dystrybucji. Rodzaje i struktura kanałów dystrybucji. Pośrednicy handlowi w kanałach dystrybucji. Zasady i procedury wyboru kanałów dystrybucji. Fizyczny przepływ towarów. Współpraca i konflikty w kanałach dystrybucji.

- Zintegrowany proces komunikacji marketingowej. Instrumenty promocji mix. Funkcje i strategie promocji. Formy reklamy. Budowa przekazu reklamowego. Promocja sprzedaży i jej narzędzia. Sprzedaż osobista. Public relations i sponsoring. Nowoczesne i niestandardowe formy promocji.

- Zaliczenie pisemne z wykładów

Literatura:

Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych

L. Garbarski (red.) - Marketing. Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania - PWE. - 2011

Ph.Kotler - Marketing - Dom Wydawniczy Rebis, Poznań. - 2012

E. Michalski - Marketing: podręcznik akademicki - PWN . - 2007

R. Nowacki, A. Nowacka - Podstawy marketingu - Difin. - 2009

Efekty uczenia się:

Student, który zaliczył modułFormy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształceniaSposoby weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia
zna koncepcję marketingu mix oraz rozumie rolę marketingu we wspólczesnej organizacjiwykład/wykład multimedialny, ćwiczenia/ćwiczenia problemowezaliczenie cz. pisemna
zna etapy postępowania konsumenta na rynku oraz potrafi scharakteryzować determinanty zachowań konsumentów na rynku wykład/wykład multimedialny,zaliczenie cz. pisemna
potrafi przeprowadzić segmentację i dokonać wyboru rynku docelowego dla przykładowego produktu wykład/wykład multimedialny, zaliczenie cz. pisemna,
zna i charakteryzuje instrumenty marketingu mix oraz rozszerzoną koncepcję marketingu-mixwykład/wykład multimedialny, ćwiczenia/studium przypadku, ćwiczenia problemowezaliczenie cz. pisemna
Wykorzystuje wiedzę do zaprojektowania podstawowych działań z obszaru marketingu mix dla wybranej firmyćwiczenia/ćwiczenia problemoweprezentacja projektu, zaliczenie cz. pisemna
Posiada umiejętność współpracy w grupie i wypracowania rozwiązań sytuacji związanych przygotowaniem działań marketingowych dla wybranej firmyćwiczenia/ćwiczenia problemoweprezentacja projektu

Metody i kryteria oceniania:

na ocenę 3na ocenę 4na ocenę 5
zna koncepcję marketingu mix oraz rozumie rolę marketingu we wspólczesnej organizacjinie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również wskazuje na zalety orientacji marketingowej dla organizacjinie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również formułuje samodzielne wnioski oraz zna podstawowe kierunki rozwoju współczesnego marketingu
zna etapy postępowania konsumenta na rynku oraz potrafi scharakteryzować determinanty zachowań konsumentów na rynku nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również omawia poszczególne etapy podejmowania decyzji zakupowychnie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również zna rodzaje decyzji podejmowanych przez konsumenta
potrafi przeprowadzić segmentację i dokonać wyboru rynku docelowego dla przykładowego produktu nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również określa najważniejsze kryteria segmentacji rynkunie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również charakteryzuje przykładową grupę docelową dla wybranych produktów
zna i charakteryzuje instrumenty marketingu mix oraz rozszerzoną koncepcję marketingu-mixnie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również wskazuje najważniejsze działania związane z instrumentami marketingu mixnie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również posiada umiejętność określenia instrumentów marketingu-mix, który jest dopasowany do oczekiwań określonej grupy docelowej
Wykorzystuje wiedzę do zaprojektowania podstawowych działań z obszaru marketingu mix dla wybranej firmynie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również potrafi przedstawić i uzasadnić przyjęte rozwiązania dla wybranej firmynie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również potrafi uwzględnić rozszerzone działania z obszaru promocji
Posiada umiejętność współpracy w grupie i wypracowania rozwiązań sytuacji związanych przygotowaniem działań marketingowych dla wybranej firmynie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również potrafi odpowiedzieć na pytania dotyczące przygotowanego z grupą projektunie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również jest w stanie uzasadnić przyjęte rozwiązania

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Zhanna Poplavska
Prowadzący grup: Bartosz Górski, Zhanna Poplavska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-01
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Wiażewicz
Prowadzący grup: Ewelina Nycz, Joanna Wiażewicz, Agnieszka Zielińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Wiażewicz
Prowadzący grup: Joanna Wiażewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-01-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Wiażewicz
Prowadzący grup: Joanna Wiażewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Wiażewicz
Prowadzący grup: Joanna Wiażewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-02
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Wiażewicz
Prowadzący grup: Joanna Wiażewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza.
al. Powstańców Warszawy 12
35-959 Rzeszów
tel: +48 17 865 11 00 https://prz.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-2 (2024-08-21)