Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Merchandising

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: ZZ/03A-ZL>Mer
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Merchandising
Jednostka: Zakład Marketingu
Grupy: Przedmioty 5 sem. - zarządzanie - nowoczesny marketing, nst. I-go stopnia (lic.)
Punkty ECTS i inne: 4.00 LUB 2.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Pełny opis:

Moduł kształcenia obejmuje istotę i narzędzia współczesnego merchandisingu, ze szczególnym uwzględnieniem technik aranżowania wnętrz obiektów handlowych

Treści kształcenia

- Podstawowy zakres pojęć związanych z merchandisingiem

- Proces dokonywania zakupu w punktach sprzedaży detalicznej

- Czynniki determinujące zachowanie konsumentów w sklepach

- Kształtowanie przestrzeni obiektów handlowych

- Eksponowanie towarów na półkach sklepowych

- Organizowanie obszaru sklepu przy kasach

- Przygotowywanie ekspozycji promocyjnych

- Kreowanie korzystnej atmosfery w obiektach handlowych

- Reakcje konsumentów na cenę

- Elementy merchandisingu producenta

- Zarządzanie kategorią produktów

- Ocena działań merchandisingowych zrealizowanych w polskich sklepach

- Projektowanie działań marchandisingowych

- Prezentacja strategii działań merchandisingowych wybranych firm handlowych

- Zaliczenie przedmiotu

Literatura:

Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych

B. Borusiak - Merchandising - Wyd. AE w Poznaniu, Poznań. - 2005

T. Morgan - Merchandising. Projektowanie przestrzeni sklepu - Wyd. Arkady, Warszawa. - 2008

J. Szumilak (red.) - Handel detaliczny. Funkcjonowanie i kierunki rozwoju - Wyd. Oficyna Ekonomiczna, Kraków. - 2004

L. Witek - Merchandising w małych i dużych firmach handlowych - Wyd. C.H. Beck, Warszawa. - 2007

Efekty uczenia się:

Student, który zaliczył modułFormy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształceniaSposoby weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia
Posiada umiejętność praktycznego stosowania zasad dotyczących organizowania struktur handlowychwykład/wykład multimedialnyćwiczenia/projekt zespołowyprezentacja projektu
Rozumie problematykę współczesnego merchandisingu (z uwzględnieniem zarówno merchandisingu producenta, jak i merchandisingu handlowego)wykład/wykład multimedialnyćwiczenia/projekt zespołowyegzamin cz. pisemna, prezentacja projektu
Zna specyfikę prowadzenia działań merchandisingowych dla wybranych grup asortymentowychwykład/wykład multimedialnyćwiczenia/ćwiczenia problemoweegzamin cz. pisemna, prezentacja projektu
Zna zagadnienia dotyczące kreowania odpowiedniej atmosfery w obiektach handlowych (przez oddziaływanie na wszystkie zmysły klientów).wykład/wykład multimedialnyćwiczenia/projekt zespołowyprezentacja projektu, egzamin cz. pisemna
Potrafi wskazać błędy popełniane w obszarze aranżacji obiektów handlowych wykład/wykład multimedialnyćwiczenia/projekt zespołowyegzamin cz. pisemna
Posiada umiejętność współpracy w grupie w kontekście aranżowania obiektów handlowychćwiczenia/projekt zespołowyprezentacja projektu

Metody i kryteria oceniania:

na ocenę 3na ocenę 4na ocenę 5
Posiada umiejętność praktycznego stosowania zasad dotyczących organizowania struktur handlowychnie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również potrafi wskazać i przeanalizować czynniki wywierające wpływ na zachowanie klientów w konkretnych obiektach handlowychnie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również umie wyciągać wnioski dotyczące poprawy w praktyce organizacji struktur handlowych
Rozumie problematykę współczesnego merchandisingu (z uwzględnieniem zarówno merchandisingu producenta, jak i merchandisingu handlowego)nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również potrafi wskazać i opisać pola konfliktów, jakie mogą wystąpić w zakresie stosowania merchandisingu przez producentów i detalistównie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również potrafi zaproponować usprawnienie działań merchandisingowych podejmowanych przez producentów i detalistów
Zna specyfikę prowadzenia działań merchandisingowych dla wybranych grup asortymentowychnie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również potrafi trafnie zidentyfikować uwarunkowania prowadzenia aktywności merchandisingowej dla wybranych grup produktównie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również jest w stanie przeanalizować aktywność merchandisingową producentów wybranych produktów, z uwzględnieniem determinant odnoszących się do poszczególnych grup asortymentowych
Zna zagadnienia dotyczące kreowania odpowiedniej atmosfery w obiektach handlowych (przez oddziaływanie na wszystkie zmysły klientów).nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również potrafi stworzyć koncepcję holistycznego oddziaływania na zmysły klientów obiektów handlowychnie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również potrafi dokonać analizy czynników wywierających wpływ na zachowanie klientów konkretnych obiektów handlowych
Potrafi wskazać błędy popełniane w obszarze aranżacji obiektów handlowych nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również jest w stanie zaproponować sposoby wyeliminowania wskazanych błędównie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również potrafi przywołać (ustnie lub z wykorzystaniem zdjęć) konkretne błędy popełnione w praktyce handlowej
Posiada umiejętność współpracy w grupie w kontekście aranżowania obiektów handlowychnie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również jest w stanie odpowiedzieć na pytania dotyczące całego projektu przygotowanego przez grupęnie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również jest w stanie - w sposób płynny - razem z innymi członkami grupy zaprezentować przygotowany projekt

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 12 godzin więcej informacji
Wykład, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Lucyna Witek
Prowadzący grup: Ewelina Nycz, Lucyna Witek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-01
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 12 godzin więcej informacji
Wykład, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Lucyna Witek
Prowadzący grup: Lucyna Witek, Agnieszka Zielińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 12 godzin więcej informacji
Wykład, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Lucyna Witek
Prowadzący grup: Lucyna Witek, Agnieszka Zielińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-01-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 12 godzin więcej informacji
Wykład, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Lucyna Witek
Prowadzący grup: Lucyna Witek, Agnieszka Zielińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 12 godzin więcej informacji
Wykład, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Lucyna Witek
Prowadzący grup: Lucyna Witek, Agnieszka Zielińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-02
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 12 godzin więcej informacji
Wykład, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Lucyna Witek
Prowadzący grup: Lucyna Witek, Agnieszka Zielińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza.
al. Powstańców Warszawy 12
35-959 Rzeszów
tel: +48 17 865 11 00 https://prz.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-2 (2024-08-21)