J. obcy - lektorat z języka angielskiego cz. 1/4
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | CP-DI>JO-ANG1 | |||||||||||||||||||||
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) | |||||||||||||||||||||
Nazwa przedmiotu: | J. obcy - lektorat z języka angielskiego cz. 1/4 | |||||||||||||||||||||
Jednostka: | Centrum Języków Obcych | |||||||||||||||||||||
Grupy: |
Przedmioty 2 sem. - inżynieria chemiczna i procesowa st. I-go stopnia (inż.) Przedmioty 3 sem. - inżynieria chemiczna i procesowa st. I-go stopnia (inż.) |
|||||||||||||||||||||
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
|||||||||||||||||||||
Język prowadzenia: | polski | |||||||||||||||||||||
Pełny opis: |
Na realizację modułu składa się 30 godzin dydaktycznych w semestrze. Moduł prowadzony jest w formie ćwiczeń. W trakcie ćwiczeń student ćwiczy sprawności mówieni, słuchania, czytania i pisania, a także nabywa wiedzę z zakresu gramatyki i słownictwa języka angielskiego. Celem modułu jest osiągnięcie przez studenta po 4 semestrach poziomu zaawansowania językowego B2. Treści kształcenia - Mieszkanie, rodzina, współlokatorzy. Wyrażenia opisujące osobowość. Zadawanie pytań. Mówienie, słuchanie. - Wyrażenia używane w nieformalnych e-mailach. Poprawianie błędów. Pisanie: e-mail do przyjaciela. - Uczucia i wydarzenia, które je powodują. Przymiotniki, których nie można stopniować. Słowotwórstwo: rzeczowniki. Test osobowości. Czytanie, mówienie, słuchanie. Gramatyka: Present Perfect - Ogłoszenia i reklamy. Grzeczne pytania i odpowiadanie na nie. Czytanie, słuchanie, mówienie. - Opis wydarzeń pierwszego dnia (np. w pracy). Ćwiczenie mówienia. Pisanie: streszczenie - Problemy społeczne. Rzeczowniki i czasowniki o tej samej formie. Gramatyka: Present Perfect. - Zapobieganie przestępczości, proponowanie i omawianie rozwiązań. Gramatyka: strona bierna. - Wyrażenia stylu formalnego. Pisanie listu formalnego (reklamacja) - Wycinki prasowe. Wyrażanie opinii. Przymiotniki wyrażjące opinię. Czytanie i mówienie. - Szczęście a pieniądze. Ankieta dotycząca szczęścia. Czytanie i mówienie. Pisanie: wypowiedź na stronie internetowej - Gry. Wyrażenia opisujące zachowanie Zwyczaje z przeszłości. Zachowanie, które nas denerwuje. Gramatyka: would/used to. Mówienie. - Czynności czasu wolnego. Nauka słownictwa. Mówienie Pisanie: Rozprawka. - Miejsca, do których wyjeżdża się na wakacje. Wyrażanie przyszłości. Wakacje (transport, zakwaterowanie, rozrywki). Rzeczowniki niepoliczalne i policzalne. - Quizy i konkursy Opisywanie reguł, zasad działania Uzyskiwanie informacji Czasowniki - Niezwykłe doświadczenia Udzielanie rekomendacji Pisanie: wypowiedź na forum internetowym - Opowiadania. Powiedzenia. Relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, anegdoty. Gramatyka: czasy przeszłe. - Opowiadanie. Opisywanie doświadczeń i wydarzeń z przeszłości. - Życzenia i skargi. Czasowniki złożone. Gramatyka: wish/if only. - Czytelnictwo. Książki, których nie czytaliśmy. To, co lubimy i czego nie lubimy. Streszczanie książek. Ulubione książki - Ulubiona scena z filmu. Pisanie: opis ulubionej sceny - Najgorsze wynalazki ludzkości. Rowery. Zmiana (change). Rzeczowniki złożone. Gramatyka: articles. - Wpływ reklam na nasze zachowanie. Zasady tworzenia reklam. Gramatyka: zdania warunkowe. - Reklamy i marketing. Pisanie: Raport, porównywanie. - Burza mózgów. Przymiotniki. Sugerowanie, proponowanie. Podchodzenie do pomysłów z rezerwą. - Geniusze. Prezentacja nowego produktu. Pisanie: ulotka z opisem produktu. - Wyrażenia ze słowem age. Ludzie w różnym wieku i ich zachowanie. Słowotwórstwo – tworzenie rzeczowników. Gramatyka: czasowniki modalne. - Plany na przyszłość. Optymizm i pesymizm. Gramatyka: czasy przyszłe (Future Perfect, Future Continuous) - List do samego siebie. Zdania wyrażające cel. - Kolokacje. Przekonywanie. Prośba o wyjaśnienie. - Kolokacje. Długość życia. Dyskusja klasowa. Pisanie: wypowiedź na forum internetowym. - Telewizja. Rodzaje programów telewizyjnych. Interesujące fakty dotyczące telewizji. Czasowniki złożone. - Wydarzenia prawdziwe i zmyślone. Kwestionariusz. Gramatyka: mowa zależna - Rozprawka wyrażająca opinię - Prasa. Gazety typu tabloid i broadsheet. Emfaza. Zgadywanie, wyrażanie przypuszczeń. - Błędy w prasie i telewizji. Opis wydarzenia lub informacji. Pisanie: artykuł z opisem wydarzenia. - Trudne sytuacje – artykuły prasowe. Kolokacje. Decyzje, które było trudno podjąć. Gramatyka: zdania warunkowe. - Uczucia. Zegar biologiczny. Kwestionariusz: Are you a lark or owl? Podejścia do czasu. Grmatyka: forma -ing i bezokoliczniki. - Idiomy dotyczące czasu. Styl nieformalny. Pisanie: artykuł w stylu nieformalnym. - Zachowanie – przymiotniki. Porady dt. zachowania w delikatnych sytuacjach. Rozwiązywanie niezręcznych sytuacji. - Rytuały i zachowania typowe dla różnych kultur. Pisanie: opis „rodzinnego rytuału”. - Program telewizyjny o mowie ciała. - Pamięć – co i jak pamiętamy. Przestępstwa i przestępcy. Nasze zachowanie wobec przestępstw. Gramatyka: ing form i bezokoliczniki z czasownikami typu remember i stop. - Synonimy. Czasowniki, które występują z przyimkami. Przestępstwa. Gramatyka: czasowniki modalne. - Jak być bezpiecznym na wakacjach?. Unikanie powtórzeń. Pisanie: ulotkami z poradami. - Przestępstwa. Zgłaszanie przestępstw. Problemy. Parafrazowanie swoich wypowiedzi. - Zwykli ludzie w niezwykłych sytuacjach. Przedmioty niezbędne na tratwie ratunkowej. Pisanie: opis niebezpiecznej przygody - Język specjalistyczny: Terminologia i symbole matematyczne. Podstawowe operacje matematyczne. - Język specjalistyczny: Ułamki, pierwiastki, potęgi, logarytmy - Powtórzenie materiału do egzaminu pisemnego. - Powtórzenie materiału do egzaminu pisemnego. - Ćwiczenie mówienia - przygotowanie do egzaminu ustnego. - Ćwiczenie mówienia - przygotowanie do egzaminu ustnego. |
|||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych Oakes S., Frances E. - Speakout Upper-Intermediate - Student's Book with My English Lab (online workbook) - Pearson Longman, Essex. - 2011 Literatura uzupełniająca Vince M - First Certificate Language Practice - Heinemann, Oxford. - 1996 Murphy R. - English Grammar in Use - Cambridge University Press. - 1995 |
|||||||||||||||||||||
Efekty uczenia się: |
|
|||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
|
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR ĆW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Kania, Dorota Rejman | |
Prowadzący grup: | Dorota Rejman | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT ĆW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Kania, Barbara Rochecka | |
Prowadzący grup: | Barbara Rochecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT ĆW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Bieniasz, Ewa Kolasa, Anna Wyrostek | |
Prowadzący grup: | Piotr Czerwiński, Piotr Januszewski, Anna Wyrostek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT ĆW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Kawa, Kamila Kosturek-Dybaś | |
Prowadzący grup: | Magdalena Kawa, Kamila Kosturek-Dybaś | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-02 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR ĆW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Kania, Karolina Potocka | |
Prowadzący grup: | Karolina Potocka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza.