Kod przedmiotu: |
ZZ0-DL>Auto |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(brak danych)
|
Nazwa przedmiotu: |
Autoprezentacja |
Jednostka: |
Katedra Nauk Humanistycznych i Społecznych |
Grupy: |
|
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS: - roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
- tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
- 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
- tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
- nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
zobacz reguły punktacji
|
Język prowadzenia: |
polski
|
Pełny opis: |
Treści kształcenia
- Aspekty łańcucha komunikacyjnego
- Kreowanie własnego wizerunku. Budowanie wiarygodności i zaufania.
- Zasady komunikacji werbalnej
- Zasady komunikacji niewerbalnej
- Wystąpienia publiczne - warsztat mówcy
- Rozmowa kwalifikacyjna
- Odgrywanie ról - sytuacje wywierania wrażenia na innych.
|
Literatura: |
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
M. Leary - Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji - Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. - 2007
R. Horst - Mowa ciała dla menedżerów - Wyd. Astrum, Wrocław. - 2007
D.G. Leathers - Komunikacja niewerbalna - Wyd. PWN, Warszawa . - 2009
pod red. L. Jabłonowskiej, P. Wachowiaka, S. Wincha - Prezentacja profesjonalna, teoria i praktyka - Wyd. Difin, Warszawa . - 2008
|
Efekty uczenia się: |
Student, który zaliczył moduł | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Sposoby weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Ma wiedzę na temat zasad umiejętnego przedstawienia w sposób werbalny i niewerbalny swoich mocnych stron w głównych obszarach życia zawodowego. | Ćwiczenia/ćwiczenia problemowe | zaliczenie cz. ustna | Potrafi dopasowywać prezentacje do potrzeb odbiorców. | Ćwiczenia/warsztaty | obserwacja wykonawstwa | Posiada umiejętność wystąpień publicznych. | Ćwiczenia/odgrywanie ról | zaliczenie cz. praktyczna | Ma świadomość ciągłego doskonalenia autoprezentacji. | Ćwiczenia/konwersatorium | zaliczenie cz. ustna |
|
Metody i kryteria oceniania: |
na ocenę 3 | na ocenę 4 | na ocenę 5 | Ma wiedzę na temat zasad umiejętnego przedstawienia w sposób werbalny i niewerbalny swoich mocnych stron w głównych obszarach życia zawodowego. | nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również Potrafi zaprezentować swoje główne zalety. | nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również Potrafi w sposób bardzo przekonujący z zastosowaniem wielu zasad przedstawić swoje mocne strony. | Potrafi dopasowywać prezentacje do potrzeb odbiorców. | nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również Wie, jakie są różnice w postępowaniu z różnymi odbiorcami. | nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również Ma umiejętność reagowania na różne sytuacje w zachowaniach autoprezentacyjnych. | Posiada umiejętność wystąpień publicznych. | nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również Potrafi wykorzystać kilka technik do zjednania sobie odbiorców. | nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również Potrafi zbudować prezentację opartą na wielu technikach wywierania wpływu i uatrakcyjnić wystapienie elementami powodującymi wzrost zainteresowania u odbiorców. | Ma świadomość ciągłego doskonalenia autoprezentacji. | nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 3, ale również Rozumie w jaki sposób doskonalić autoprezentację. | nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4, ale również Jest kreatywny w doskonaleniu autoprezentacji. |
|