Marketing
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | ZZ0-DL>Mark | ||||||||||||||||||||||||
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||
Nazwa przedmiotu: | Marketing | ||||||||||||||||||||||||
Jednostka: | Zakład Marketingu | ||||||||||||||||||||||||
Grupy: |
Przedmioty 2 sem. - zarządzanie, st. I-go stopnia (lic.) |
||||||||||||||||||||||||
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
||||||||||||||||||||||||
Język prowadzenia: | polski | ||||||||||||||||||||||||
Pełny opis: |
Treści kształcenia - Pojęcie i struktura marketingu. Marketing a cele działania organizacji. Orientacje biznesowe w działalności przedsiębiorstwa. Marketing a otoczenie rynkowe przedsiębiorstwa. Marketing mix. Kierunki rozwoju wspólczesnego marketingu. Specyficzne obszary stosowania marketingu. Marketing w sferze usług. Marketing w sferze organizacji non profit. Marketing społeczny. - Badania marketingowe. Postępowanie nabywców na rynku. Segmentacja rynku i wybór rynku docelowego. Pozycjonowanie produktu. - Miejsce i funkcje produktu w marketingu. Kształtowanie funkcji opakowania i oznakowania produktu. Kształtowanie strategii marki. Regulowanie cyklu życia produktu. Wprowadzenie na rynek nowych produktów. - Miejsce i funkcje cen w marketingu. Strategie cenowe. Zależności pomiędzy cena a jakością produktu. Downsizing jako instrument polityki produktowo-cenowej. Zmiany i róznicowanie cen. Polityka rabatowa. - Pojęcie i funkcje dystrybucji. Rodzaje dystrybucji. Rodzaje i struktura kanałów dystrybucji. Pośrednicy handlowi w kanałach dystrybucji. Zasady i procedury wyboru kanałów dystrybucji. Fizyczny przepływ towarów. Współpraca i konflikty w kanałach dystrybucji. - Zintegrowany proces komunikacji marketingowej. Instrumenty promocji mix. Funkcje i strategie promocji. Formy reklamy. Budowa przekazu reklamowego. Promocja sprzedaży i jej narzędzia. Sprzedaż osobista. Public relations i sponsoring. Nowoczesne i niestandardowe formy promocji. |
||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych L. Garbarski (red.) - Marketing. Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania - PWE. - 2011 Ph.Kotler - Marketing - Dom Wydawniczy Rebis, Poznań. - 2012 E. Michalski - Marketing: podręcznik akademicki - PWN . - 2007 R. Nowacki, A. Nowacka - Podstawy marketingu - Difin. - 2009 |
||||||||||||||||||||||||
Efekty uczenia się: |
|
||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
|
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-29 - 2020-06-24 |
Przejdź do planu
PN WT ĆW
ĆW
ŚR ĆW
ĆW
CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Wiażewicz | |
Prowadzący grup: | Damian Gębarowski, Tetyana Gugnina, Joanna Wiażewicz, Agnieszka Zielińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-27 - 2021-06-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ ĆW
ĆW
WYK
ĆW
ĆW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Wiażewicz | |
Prowadzący grup: | Tetyana Gugnina, Joanna Wiażewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-26 - 2022-06-21 |
Przejdź do planu
PN WT ĆW
ĆW
ŚR CZ ĆW
WYK
PT ĆW
ĆW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Wiażewicz | |
Prowadzący grup: | Kinga Oszust, Joanna Wiażewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-25 - 2023-06-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ ĆW
ĆW
ĆW
PT ĆW
ĆW
WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Wiażewicz | |
Prowadzący grup: | Kinga Oszust, Joanna Wiażewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-06-21 |
Przejdź do planu
PN WT ĆW
ŚR WYK
ĆW
CZ ĆW
ĆW
ĆW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Wiażewicz | |
Prowadzący grup: | Kinga Oszust, Joanna Wiażewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-27 - 2025-06-22 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Wiażewicz | |
Prowadzący grup: | Kinga Oszust, Joanna Wiażewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza.